رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا با صدور یک اخطاریه برای وزارت خزانه‌داری و سازمان خدمات درآمد داخلی این کشور، خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ شد.

صدور درخواستی رسمی برای انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «ریچارد نیل» رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (جمعه) یک اخطاریه برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صادر کرد.

وی اعلام کرد این اخطاریه را برای استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و چارلز رتیگ، رئیس سازمان «خدمات درآمد داخلی» صادر کرده است. در این اخطاریه آمده است که این دو مقام موظف هستند اطلاعات مورد نیاز درباره اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ را تا ساعت ۵ بعدازظهر تاریخ ۱۷ مه سال جاری میلادی (یک هفته دیگر) برای کمیته امکانات مالی مجلس ارسال کنند.

نیل در بخشی از این اخطاریه نوشته است: پس از بررسی گزینه‌های در دسترس و به دنبال توصیه‌های دریافت شده، من این اخطاریه را امروز برای وزارت خزانه داری آمریکا و سازمان خدمات درآمد داخلی صادر کردم که اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهور آمریکا را منتشر کنند. من معتقدم این اقدام به ما بهترین فرصت را برای دستیابی به این اطلاعات خواهد داد. من امیدوار هستم وزارت خزانه داری اطلاعات درخواست شده را تا هفته آینده به کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان ارائه دهد که این کمیته هم بتواند سریعتر کارش را آغاز کند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش هم به صورت رسمی خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ شدند. ریچارد نیل پیش از این یکبار دیگر هم از «چارلز رتیگ» درخواست کرده بود اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ را منتشر کند. در پی سکوت سازمان خدمات درآمد داخلی در این خصوص، ریچارد نیل بار دیگر یک نامه به این سازمان ارسال کرد و تا ۲۳ آوریل به آن‌ها فرصت داد که اظهارنامه مالیاتی ترامپ را منتشر کنند. این درحالی است که این سازمان این بار هم این اطلاعات را در اختیار کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان قرار نداد. این بار هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اظهارنامه مالیاتی‌اش را در اختیار دموکرات‌ها قرار نخواهد داد.

دونالد ترامپ، نخستین رئیس‌جمهور آمریکا در چند دهه اخیر است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش سرباز زده است. او پیشتر اعلام کرده بود تا زمانی که تحت بازرسی قرار دارد، اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
هی ریچارد نیل : به شما چه ربطی دارد؟
خود ترامپ و فرماندهان یگان سنتکام آمریکا در خاک کشورهای سوریه و عراق 40 تن طلا و پول نقد را گونی گونی با هواپیما شبانه از خاک عراق به بانکها و شعبی که ترامپ دستور داد منتقل کردند ( همان شبی که ترامپ چراغ خاموش به عراق آمد که کلاً آمدن و رفتنش یکساعت هم نشد و به رسانه ها در ژستی که گرفت گفت آمده به ارتش آمریکا کریسمس را تبریک بگوید و به نیروهای ویژه آمریکا سری زده باشد و یک رسیدگی کرده باشد ) خودش دزدیده پس مال خودش است خودش هم دارد خرج میکند به شما و خزانه داری آمریکا چه دخلی دارد؟؟
آخرین اخبار