رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد در انتخابات ۲۰۱۶ رای‌دهندگان اهمیتی به منتشر نشدن اظهارنامه مالیاتی من ندادند.

ترامپ: رای‌دهندگان انتخابات ۲۰۱۶ اهمیتی به منتشر نشدن اظهارنامه مالیاتی من ندادندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد رای‌دهندگان در انتخابات ۲۰۱۶ اهمیتی به این موضوع که وی اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر نکرده است، ندادند.

رئیس‌جمهور آمریکا در این باره در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: من انتخابات ۲۰۱۶ را پیروز شدم بدون آنکه هیچ اظهارنامه مالیاتی منتشر شود این در حالی است که من تحت بازرسی هستم (چیزی که هنوز هم هستم) و رای دهندگان اهمیتی به این مسئله ندادند. ترامپ در ادامه این پیام توئیتری نوشت: اکنون دموکرات‌های چپ افراطی دوباره در این باره طرح دعوی می‌کنند. 

این توئیت ترامپ در حالی منتشر شد که رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه اعلام کرد او درخواستی را برای دریافت اظهارنامه مالیاتی شش ساله رئیس جمهور ارائه کرده است. ریچارد نیل، رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان پیشتر درخواستی را برای دریافت اظهارنامه مالیاتی ترامپ از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ مطرح کرد. با این حال استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه با این درخواست مخالفت کرد و گفت این درخواست فاقد هدف قانونی مشروعی است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز به صورت رسمی خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ شدند. رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا از «چارلز رتینگ»، رئیس سازمان «خدمات درآمد داخلی» درخواست کرد اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ را منتشر کند. روزنامه نیویورک تایمز به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک بازه زمانی ۱۰ ساله بیش از ۱ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را از دست داده و به همین دلیل به مدت ۸ سال ازپرداخت مالیات اجتناب کرده است.

نیویورک تایمز این گزارش را در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان دموکرات‌های کنگره و مقامات دولت ترامپ برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله رئیس جمهور آمریکا منتشر کرده است. دونالد ترامپ، نخستین رئیس‌جمهور آمریکا در چند دهه اخیر است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش سرباز زده است. او پیشتر اعلام کرده بود تا زمانی که تحت بازرسی قرار دارد، اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار