سخنگوی وزارت خارجه عراق از آمادگی کشورش برای ایفای نقش میانجی میان ایران و آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد صحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد بغداد آماده است میان آمریکا و ایران به منظور پایان بخشیدن به بحران کنونی میانجیگری کند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد پایبندی کشورش به بی طرفی به معنای آن نیست که در خصوص حوادث منطقه موضعی ندارد.

وی گفت: عراق به شرکایش احترام می گذارد و بر اساس اصول مشترک بین خود و آنها عمل می کند. در صورتی که از عراق درخواست شود نقشی در همکاری و هماهنگی از جمله در آرام کردن اوضاع داشته باشد، از تمامی فرصت ها و امکانات موجود استفاده می کند تا به همسایگان، دوستان و شرکایش سود برساند؛ چرا که ما معتقدیم مفهوم امنیت، مفهومی است که جدایی پذیر نیست. امنیت عراق در سایه امنیت کشورهای همسایه است.

گفتنی است سفارت واشنگتن در بغداد امروز اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا از تمامی کارمندان غیرضروری خود خواسته است خاک عراق را ترک کنند. سفارت آمریکا همچنین اعلام کرد خدمات ویزا بطور موقت متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۲۲:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
عمو خودت گرفتار امریکا هستید . امریکا در داخل کشور عراق . عراقیهارا هدف میگیرد . وانفجارهارا مدیریت می کند ، بجای میانجیگری مواظب کشورت باش .
آخرین اخبار