مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: ۱۴ گروه واکنش سریع در استان جهت اطفاء حریق در مناطق تحت مدیریت تشکیل شده که ۵ گروه آن مختص شهر کرمانشاه است.

تشکیل ۱۴ گروه واکنش سریع در استان کرمانشاهبه گزارش خبرنگار گروه‌استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، یاوری در ادامه گفت: با توجه به بارندگی‌های بی سابقه در سال گذشته، احتمال خطر آتش سوزی در عرصه‌های طبیعت فراوان است.

وی افزود: با توجه به پوشش گیاهی مناطق تحت مدیریت و رشد علف‌های هرز در مناطق می‌تواند مناطق را تحت تأثیر خطر آتش سوزی قرار دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  کرمانشاه بیان کرد : ۱۴ گروه واکنش سریع در استان جهت اطفاء حریق در مناطق تحت مدیریت تشکیل شده است که ۵ گروه آن مختص شهر کرمانشاه  است.

 وی افزود: خوشبختانه طی جلساتی که در شهرستان‌ها و روستا‌های سطح استان برگزار شده است نسبت به آموزش‌های لازم برای سازمان‌های مردم نهاد، دهیاران و مردم جوامع محلی مناطق تحت مدیریت جهت جلوگیری از آتش سوزی و اطفاء حریق صورت گرفته است.

یاوری گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در زمینه حفاظت از گونه‌های و عرصه‌های طبیعی استان با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی در حال انجام است که این مهم می‌تواند نوید محیط زیست پایدار برای استان باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه در خصوص کریدور گردشگری بیستون – طاقبستان و اینکه احداث این کریدور‌ها آیا می‌تواند آسیبی به محیط زیست برساند یا خیر گفت: در تمامی جلساتی که در بحث کریدور گردشگری بیستون – تاقبستان حضور داشته ایم بر لزوم حفاظت از منطقه تحت مدیریت تأکید شده است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم مانع توسعه شویم، اما توسعه باید از نوع پایدار باشد.

یاوری گفت: مقرر شده است فضای سبز در این محور بدون تغییر بماند و هدف از ایجاد این کریدور استفاده بهینه و ساماندهی فضا‌های آزاد این مناطق و ایجاد فضای سبز است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: در تمامی مراحل ایجاد این کریدور باید مسائل زیست محیطی توسعه پایدار دیده شود.

انتهای  پیام/ز

احداث کریدور گردشگری بیستون – طاقبستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.