بر اساس افشاگری کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، طرح موسوم به معامله قرن آمریکا باعث می‌شود رژیم صهیونیستی رسما کنترل شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری را در اختیار بگیرد.

معامله قرن ترامپ باعث کنترل تلآویو بر شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، یک کانال تلویزیونی رژیم صهیونیستی افشا کرد طرح موسوم به «معامله قرن» آمریکا باعث می‌شود این رژیم بتواند شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را کنترل نماید.

این منبع صهیونیستی افشا کرد طرح معامله قرن شامل اعمال قوانین این رژیم در خصوص شهرک سازی‌ها در کرانه باختری اشغالی خواهد بود. تازه‌ترین درز خبری از سوی کانال ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی در روز گذشته نشان داد معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد تا قوانین داخلی رژیم صهیونیستی را برای ساخت شهرک سازی‌ها در کرانه باختری، که بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی است، اجرایی کند.

تلاش برای شهرک سازی در کرانه باختری تبدیل به موضوعی مهم برای کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مسئله حاکمیت این رژیم بر شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را به عنوان یکی از اصول اصلی کمپین انتخاباتی خود مطرح کرده بود.

این گزارش جدید تلویزیون رژیم صهیونیستی مطابق با پیش نویس قبلی مربوط به طرح معامله قرن است که از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اختیار روزنامه اسرائیل هیوم قرار گرفت. بر اساس این پیش نویس، یک دولت غیرنظامی جدید فلسطینی ایجاد خواهد شد، در عین حال شهرک سازی‌های غیرقانونی به طور قطع به تل‌آویو الحاق خواهد شد. بر اساس پیش نویس منتشره از معامله قرن ترامپ، قدس پایتخت مشترک دو طرف خواهد بود.

این در حالیست که سازمان ملل، شهرک سازی‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطین اشغالی را تحت قوانین بین المللی غیرقانونی می‌داند. تازه‌ترین نشست شورای امنیت سازمان ملل روز پنج شنبه گذشته در این باره برگزار شد.

گفته می‌شود جزئیات طرح موسوم به معامله قرن پس از ماه رمضان اعلام خواهد شد. طرح موسوم به معامله قرن که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده است، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون نفر) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشور‌های دیگر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار