کلنگ احداث دهکده خرمای شرق کشور با حضور دکتر امید معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری در بم به زمین زده شد.

احداث دهکده خرمای شرق کشور در بمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  دهکده خرما در شرق کشور استان کرمان و سیستان و بلوچستان را تحت پوشش قرار داده ودر زمینی به مساحت ۴۰ هکتار ساخته می شود.

امید معاون توسعه و مناطق محروم روستایی ریاست جمهوری در بم گفت: دهکده خرما شرق کشور در بم یک ابتکار تازه در شرق کشور و سطح ملی است و من از دست اندراکاران این طرح ، فرماندار بم، نماینده مردم بم درمجلس و مسولین دیگر برای ایجاد دهکده خرمای شرق کشور تشکر میکنم .

امید گفت: نبودن صنایع بسته بندی خرما در بم با تو جه به این که بهترین و مرغوبترین خرمای کشور و جهان در بم تو لید می شود یک کمبود و خلا احساس می شد ما کمک می کنیم دهکده خرمای شرق کشور زودتر به بهره برداری برسد و ما این طرح را به عنوان طرح ملی توسعه روستایی مطرح می کنیم.

وی بیان داشت: این طرح می تواند به افزایش و بالا بردن بهره وری و تولید خرما در منطقه شرق کشور کمک کند ایجاد دهکده خرما یک طرح بسیار خوب و در سطح ملی است و اجرای طرح دهکده خرما در شرق کشور ۵۰۰ هزار نفر کشاورز شزق کشور استان کرمان و سیستان و بلوچستان را پوشش می دهد.

معاون توسعه و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: هدف ما راه اندازی این طرح مهم است و از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و منابع درزان قیمت و بصورت متمرکز در این طرح کمک میکنیم طرح دهکده خرما در شرق کشور یک طرح متمرکز خواهد بود.

شهسوار پور فرماندار بم نیز در این جلسه گفت :با راه اندازی دهکده خرما در شرق کشور لفق روشنی برای تولید بسته بندی و فراوری خرما خواهد داشت.

وی افزود: دهکده خرما‌ی شرق کشور در بم در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۴۰ میلارد تومان آورده بخش خصوصی و سرمایه گذاران در ۴۰ واحد مستقل و پیشرفته ساخته می شود.

فرماندار بم اظهار داشت:با راه اندازی دهکده خرمای شرق کشور در مرحله اول برای ۸۰۰ نفر ایجاد شغل می شود و در  آینده اشتغال برای ۴۰۰۰ هزار نفررا به صورت مستقیم و پایدار خواهیم داشت.

شهسوار پور گفت:و با بهره برداری دهکده خرما تا یک سال آینده این دهکده به پایانه صادراتی خرمای شرق کشور تبدیل میشود .

شهرستان بم سالانه ۲۰۰ هزار تن تولید خرما مرغوب تولید می کند ورطب مضافتی این منطقه آوازه جهانی دارد که مقصد ۵۳کشورجهان است.

انتهای پیام/ح

دهکده خرمای شرق کشور در بم

برچسب ها: خرما ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار