با برگزاری کلاس آموزشی به کشاورزان خرما، گردو و پسته کار کرمان برای پرورش محصولی بهتر آموزش های لازم داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور گفت:کلاس آموزشی کاشت، داشت و برداشت خرما باحضور خانم دکتر دامن کشان از مرکز تحقیقات و جمعی ازکشاورزان درمحل مدیریت جهاد کشاورزی راور برگزار گردید.

وی افزود: در این کلاس در رابطه با مراحل احداث نخلستان، پاجوش‌ها و پوشش آنها، نحوه آبیاری، کوددهی وتنک کردن خرما به کشاورزان آموزش‌های لازم داده شد.

کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر هم گفت: باتوجه به استراتژیک بودن محصول گردو در شهرستان رابر و نیاز به اصلاح ارقام بی کیفیت، حساس به سرمای زودرس وکم بازده طرحی ترویجی-آموزشی با کمک شرکت‌های خدمات فنی ومشاوره‌ای به منظور اصلاح ارقام گردو از طریق پیوند سرشاخه رقم گردوی چشمه صالح منطقه تذرج ۲ بر روی تاج گردو انجام شد.

وی افزود: این طرح باعث افزایش کیفیت میوه و مغز گردو، افزایش توان تولید بعد از وقوع سرمای بهاره، می‌گردد.

همچنین فراشه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: از ابتدای سال جاری مراکز خدمات جهاد کشاورزی رباط و خاتون آباد با همکاری کلینیک گیاهپزشکی با تعیین به موقع پیک پروازپروانه چوبخوار و اعلام عمومی به کشاورزان و انجام سمپاشی به موقع گام موثری در کنترل این آفات برداشتند.

وی گفت: در بازدید‌های میدانی و آموزش چهره به چهره و انفرادی در این دو منطقه پسته خیز شهرستان شهربابک کشاورزان در زمینه‌های تغذیه مناسب، انجام محلول پاشی‌های تغذیه‌ای مناسب با فصل و افات اول فصل راهنمایی‌های لازم را دریافت نمودند

فراشه اظهار کرد: با برگزاری ۵ کلاس آموزشی درخصوص مبارزه با افات اول فصل (پروانه چوبخوار و میوه خوار سنک و...) در مناطق رباط، استبرق، بنه یکه، خاتون اباد و حومه به کشاورزان آموزش‌های لازم ارائه شد.

انتهای پیام/ی

آموزش پرورش محصول خوب در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار