درگاهی گفت: تا دیروز در ۱۶۴ هزار هکتار از اراضی کشور علیه ملخ صحرایی مبارزه شد که طبق پیش‌بینی فائو، باید در ۳۴۵ هزار هکتار اراضی مبارزه انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا درگاهی رییس سازمان حفظ نباتات کشور امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان با محوریت "مقابله با ملخ‌های صحرایی"  گفت: به شش استان جنوبی کشور که احتمال خطر می‌دادیم، اعلام شد تا همه ظرفیت‌های سازمان را به کار گیرند.

محمدرضا درگاهی افزود: نخستین ریزش در کشور در بندر نخیلو هرمزگان بود و مراحل مبارزه متعدد با این آفت در استان‌ها انجام شد تا از شدت آن بکاهد.

وی اعلام کرد: تا دیروز در ۱۶۴ هزار هکتار از اراضی کشور علیه ملخ صحرایی مبارزه شد که طبق پیش‌بینی فائو، باید در ۳۴۵ هزار هکتار در کشور مبارزه شود.

درگاهی گفت: ۱۴۰ مورد ریزش ملخ در کشور داشتیم که دسته‌های آن‌ها از هزار تا چند میلیونی بوده‌اند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: اعتباری که برای مبارزه با این آفت اختصاص می‌یابد استانی است و فرمانداران باید در شورا‌های برنامه‌ریزی، اعتبارات حفظ نباتات را کامل ببینند.

درگاهی افزود: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبارات حفظ نباتات پارسال به جنوب و ۹۰۰ میلیون تومان هم به شمال استان کرمان داده شده است.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان هم گفت: در ماه‌های گذشته با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور و سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان و با هدف جلوگیری از هجوم ملخ‌های صحرایی، اقدامات مقابله‌ای انجام شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون خسارت جدی و عمده‌ای به روستا‌ها وارد نشده است، افزود: تا حدودی از گسترش ملخ‌ها جلوگیری شد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: به رغم اینکه هنوز اعتباری برای مقابله با ملخ‌ها به این استان ابلاغ نشده است، اما با پیگیری‌های لازم و تا حد امکان اعتبار را تامین کردیم.

سیدمصطفی آیت اللهی‌موسوی افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی، ماشین‌آلات مورد نیاز سمپاشی در اختیار جهاد کشاورزی جنوب استان قرار گرفت و دو باند اضطراری پرواز نیز احداث شد.

وی افزایش سهم اعتبارات استان کرمان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی را خواستار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: به دلیل گرمای هوا و خشک شدن مراتع، شرایط هامون و جازموریان و با توجه به سطح سبزی که دارند، برای ملخ‌ها جاذب است و نگرانیم از این به بعد هجوم ملخ‌ها به جازموریان بیشتر شود.

سعید برخوری افزود: با ۱۵ دستگاه سمپاش مخصوص و یک فروند هواپیما، ۳۸ هزار هکتار از مراتع جنوب استان علیه ملخ‌های صحرایی سمپاشی شده است.

وی اظهارکرد: ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان تاکنون در جنوب استان برای سمپاشی هزینه شده است در حالی که یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار داشتیم و ۶۲ هزار هکتار دیگر نیز باید سمپاشی شود.

سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز از ردیابی ملخ‌های صحرایی در شمال استان به وسیله ۴۵ اکیپ خبر داد.

انتهای پیام/ی

۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان در جنوب کرمان برای سمپاشی ملخ ها هزینه شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار