معاون تولیدات وبهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:سطح آلودگی ملخ صحرایی در مراتع شهرستان ریگان به ۴ برابر افزایش یافت.

افزایش ۴ برابری الودگی ملخ صحرایی در ریگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدرضا پورخاتون  معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان در سفر شهرستان ریگان گفت:یکی از بحث‌های استان ردیابی ملخ صحرایی در این استان می‌باشد که تا کنون ردیابی این ملخ در دو نقطه از استان انجام ودر حال کنترل می‌باشد.

وی افزود: در شهرستان ریگان ۳ کانون بحرانی شناسایی شده است که کانون سیف لدینی در ۷۰۰ هکتار وکانون تک فرهاد ۵۰۰ هکتار الوده به ملخ صحرایی می‌باشد.

معاون تولیدات گیساهی سازمان جهاد کشاورزی استان از افزایش ۳۰۰ هکتاری به ۱۲۰۰ هکتار کانون بحرانی در این شهرستان اشاره خبرداد واظهارداشت: کار سمپاشی در شهرستان ریگان در حال انجام است.

پورخاتون اظهار کرد: ۱۵ دستگاه سمپاش در شهرستان ریگان کانون‌های بحرانی ملخ صحرایی را در این شهرستان سمپاشی می کنند

وی با اشاره به اینکه منطقه در دست کنترل است بیان داشت: تلاش کارشناسان جهت کنترل ونابودی ملخ صحرایی در این شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان نیز گفت: با توجه به وسعت منطقه آلوده به ملخ صحرایی منطقه به چندین معین تقسیم ودر هر معین یک کارشناس ودستگا‌های سمپاشی مستقر شدند.

فرامرزی ابراز کرد :کل شهرستان ریگان توسط اکیپ‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در حال پایش می‌باشد که با مشاهده ملخ صحرایی مبارزه با ان انجام خواهد شد.

فرماندار ریگان نیز وضعیت شهرستان ریگان را بحرانی ذکر کرد وگفت: تمامی امکانات وتجهیزات شهرستان جهت کنترل ملخ صحرایی به  مناطق آلوده اعزام شده اند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه این مناطق جز مناطق صعب العبور می‌باشند دستگا‌های راه سازی راه این مناطق را تسطیح کرده اند.

فرماندار ریگان عنوان کرد: تا کنون جمعیت ملخ صحرایی به شهرستان خسارتی وارد نکرده، اما در صورت عدم کنترل مهار ملخ صحرایی خسارات زیادی به شهرستان وارد خواهد شد.

باقری تصریح کرد باند فرودگاه اضطرای جهت سمپاشی هوایی در این شهرستان در حال انجام می‌باشد.

انتهای پیام/ح

کنترل ملخ صحرایی درریگان

برچسب ها: ملخ صحرایی ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار