رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مبارزه با ملخ‌ها و سم پاشی هوایی در سطح ۶ هزار هکتار مراتع جازموریان در جنوب کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تاکنون قریب به ۳۰ هزار هکتار سمپاشی زمینی علیه ملخ صحرایی در این منطقه انجام شده است و برای بخشی که برای ماشین‌ها صعب العبور است، سم پاشی با هواپیما انجام می‌شود.

وی افزود:حدود هزار و ۵۰۰ هکتار در منطقه زهکلوت سمپاشی هوایی صورت گرفته است و طی روز‌های آینده در منطقه جازموریان قریب به ۶ هزار هکتار سمپاشی با هواپیما انجام خواهد شد.

برخوری تصریح کرد: تعداد ۱۳ دستگاه ماشین مجهز به سمپاشی ulv در منطقه در حال سمپاشی هستند.

وی از ادارات و نهاد‌هایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره راهداری، اداره کل منابع طبیعی و سایر دستگاه‌هایی در این راه با سازمان جهاد کشاورزی همکاری کردندکه جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب بیان کرد: ملخ‌ها تقریبا تحت کنترل هستند و هنوز اجازه ندادیم هیچ ملخی وارد مزارع شود، ولی موضوع بالقوه به رغم همه تلاش‌ها خطرناک است.

برخوری گفت: دسته‌جات جدیدی از ملخ‌ها وارد منطقه می‌شود و ما هم در حال مبارزه هستیم امیدواریم که بتوانیم از این بحران به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام /ی

مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار