مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت وخیم آبشوران کرمانشاه گفت : برخی نقاط آبشوران به وضعیت بحرانی رسیده و هر آن احتمال ریزش بخش‌هایی از آن وجود دارد.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : پروژه ساماندهی این رودخانه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما نقاطی از آن به مرحله بحرانی رسیده است.

وی گفت : هم اکنون حد فاصل مسجد بروجری تا میدان وزیری به وضعیت بحرانی رسیده و نشست‌هایی نیز در این مسیر دیده شده و به احتمال زیاد با فروکش کردن سطح آب وضعیت این بخش از آبشوران وخیم‌تر خواهد شد.

درویشی تصریح کرد: وضعیت در محدوده پل بنکدار‌ها و خیابان حداد عادل وخیم‌تر است و باید فکر جدی و اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: وضعیت نقاط بحرانی آبشوران به حدی است که با فشار معمولی هم با توجه به تخریب دیواره‌ها امکان ریزش آن وجود دارد و در خصوص خیابان حداد عادل با توجه به فشار‌های بسیاری که در اثر تردد خودرو‌های سنگین وارد شده احتمال ریزش بسیار بالا است.

درویشی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در این زمینه پای کار بیاند گفت: در حال حاضر قسمت‌هایی از بخش مسقف آبشوران برداشته شده است، اما در کل آبشوران و دیواره هایش وضعیت مناسبی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در ادامه به بازدید‌های کارشناسان این شرکت از نقاط حادثه خیر رودخانه قره سو پیش از سیل فروردین ماه اشاره کرد وافزود: در پی این بازدید‌ها سه نقطه بحرانی شناسایی شد که یکی ازآن‌ها مربوط به همین پل فلزی رودخانه قره سو است.

وی افزود: طبق برآوردی که داشتیم ۵۰ درصد از آب عبوری این رودخانه در سیلاب اخیر توسط این پل برگشت زده شد و بسیاری اشیا و اجسام موجود در سیلاب توسط پایه‌های پل نگه داشته شد و عملا این پل نقش بسیاری در کند شدن جریان رودخانه داشت .

 

 

انتهای پیام/د

پروژه ساماندهی رودخانه آبشوران ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.