مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب، از سمپاشی یک هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان علیه آفت زنگ زرد گندم خبر داد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت : با بارندگی‌های مناسب اخیر و افزایش دمای هوا در چند روز گذشته آفت زنگ زرد گندم در مزارع گندم شهرستان شیوع پیدا کرده بود که با اقدام‌های بکار گرفته شده و اطلاع رسانی لازم به کشاورزان و حضور در روستا‌ها و سمپاشی مزارع از گسترش این نوع بیماری جلوگیری بعمل آمد.

وی گفت : در سال زراعی جاری در سطح ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم و ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی، گندم کشت شده که پیش بینی می‌شود از این مزارع بیش از ۸۰ هزار تن گندم برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: درخصوص این بیماری، به تمام مراکزجهاد کشاورزی دهستان‌ها تاکید لازم ابلاغ و اطلاعیه‌های فنی مورد نیاز به منظور اطلاع رسانی در بین کشاورزان صورت گرفته است.

سلیمانی اضافه کرد: زنگ زرد گندم یکی از مهم‌ترین بیماری‌های قارچی مزارع گندم و جو در کشور است که در صورت وجود شرایط آب و هوایی مناسب از جمله بهار خنک و وجود رطوبت نسبی مناسب در هوا، احتمال طغیان و گسترش آن در مزارع کشاورزان وجود دارد و در صورت شیوع خسارت سنگینی را به بار خواهد آورد.

 

 

انتهای پیام/د

بارندگی‌های مناسب اخیر و افزایش دمای هوا در چند روز گذشته

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.