مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران در رومانی مدعی شد که این اتحادیه همچنان به اجرای کامل برجام متعهد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه غیررسمی سران دولت‌های عضو اتحادیه اروپا در رومانی بار دیگر مدعی شد که کشورهای اتحادیه اروپا تماما به اجرای کامل برجام متعهد هستند!

فدریکا موگرینی در ادامه با بیان اینکه ایران تاکنون به تمام تعهداتش بر اساس توافق هسته‌ای پایبند بوده است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در اقدامات عدم اشاعه همچنان برای ما در اولویت است.

وی در عین حال خواستار تداوم نظارت‌ها بر پایبندی تهران به تعهداتش در توافق هسته‌ای شد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در ادامه بدعهدی‌های خود پس از خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای هرگونه «ضرب‌الاجل» از سوی ایران درباره برنامه جامع اقدام مشترک را رد کرد.

اتحادیه اروپا در این بیانیه در واکنش به ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی خود اعلام کرد هیچ اولتیماتومی را از سوی تهران نمی‌پذیرد و پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام را بر اساس عملکرد آن در رابطه با این توافق و معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
تا حالا كه به تحريماي آمريكا متعهد بودين
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۸:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
به این میگویند رو .باید درگینس ثبت شود.هیچ کاری برای برجام انجام نداده ولی مدعی است که همه کارکرده است .
آخرین اخبار