رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از مردم خواست برای پیشگیری از سرقت منزل، طلا و اشیاء قیمتی به توصیه‌های پلیس عمل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ جوشن سهرابی گفت: افزایش آمار وقوع سرقت منازل مسکونی و بررسی کارشناسان پلیس آگاهی نشان داد بیشتر سرقت‌ها ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی صاحبخانه‌هاست.

وی با ارائه توصیه‌هایی به مردم، افزود: قبل از رفتن به مسافرت از محکم و سالم بودن قفل‌ها و نرده‌های حفاظ نورگیرها، جا کولری و در ورودی به منزل اطمینان یابید و قبل از ترک منزل در صورت امکان برای سرکشی کلید منزل را به فردی امین و مطمئن بسپارید و از قفل‌های ایمن و بادوام و محکم استفاده کنید.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با تاکید بر خودداری از نگهداری اشیاء گرانبها، طلا و جواهر در منزل، عنوان کرد: در صورتی که در یک خیابان چندین منزل خالی از سکنه می‌شود، کلانتری را در جریان قرار دهید تا مواظبت بیشتری صورت گیرد.

سهرابی ادامه داد: مشخصات و شماره سریال اموال از جمله لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، فرش، اشیاء قیمتی و طلاجات را به صورت دقیق یادداشت و در جایی مطمئن مخفی و نگهداری کنید و درصورت نگهداری اموال قیمتی، طلا و جواهر و فرش‌های نفیس حتماً از آن عکس تهیه کنید تا در صورت سرقت برای ردیابی و کشف اموال به پلیس آگاهی ارائه شود.

وی یادآور شد: با توجه به دریافت گزارش وقوع چند فقره سرقت طلا از کودکان در مدارس و یا در کوچه‌ و محل‌های خلوت، مردم از استفاده از طلا به ویژه گوشواره، دستبند و گردن بند برای کودکان بپرهیزند.

انتهای پیام/ک

صاحبخانه‌ها با رعایت نکات ایمنی از سرقت منزل جلوگیری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.