حریرچی گفت: مهم‌ترین برنامه امسال ما تامین دارو و تجهیزات بیماران خاص است به گونه‌ای که مردم کمتر با فشار مالی مواجه شوند.

واردات دارو‌های مشابه تولید داخل، خط قرمز وزارت بهداشت محسوب می‌شودبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت به مناسبت روز بیماری‌های خاص اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های سازمان غذا و دارو و با توجه به منابع خوبی که دولت در سال ۹۷ به حوزه دارو و ملزومات بیماران خاص، اختصاص داده است در حال حاضر هیچ مشکلی خاص در زمینه تامین دارو‌های بیماری‌های خاص وجود ندارد.

وی افزود: عمده دارو‌های مصرفی بیماران خاص تولید داخل است و چهار داروی جدید نیز در روز‌های اخیر به مجموعه دارویی ما اضافه شده است. بعضی دارو‌های این بیماران هنوز در کشور تولید نشده اند و یا نسبت به میزان مصرفی که دارند تولید آن‌ها دارای توجیه اقتصادی نیست.

حریرچی تاکید کرد: به دلیل حمایت از تولید داخل و محدودیت‌های تبادلات ارزی، خط قرمز وزارت بهداشت واردات مشابه خارجی داروی تولید داخل است.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت، در شرایط سخت سال گذشته با پایمردی وزارت بهداشت و حمایت دولت خوشبختانه نه تنها هیچ گونه کمبودی در تامین دارو‌های بیماران خاص به وجود نیامد، بلکه افزایش قیمت در بخش دارو نسبت به سایر اقلام مصرفی مردم بسیار کمتر بود.

وی در خصوص تسهیلات جدید برای بیماران خاص در حوزه دارویی تصریح کرد: سال‌هایی که تورم بالاست و مردم قدرت خرید کمتری دارند، مجبور می‌شوند عمده هزینه‌ها را به غذا و مسکن اختصاص دهند و از هزینه‌های دیگر مانند بهداشت و درمان بکاهند. مهم‌ترین برنامه ما امسال این است که دارو و تجهیزات بیماران خاص را به گونه‌ای تامین کنیم که مردم کمتر با فشار مالی مواجه شوند، ضمن اینکه به بحث پیشگیری نیز توجه ویژه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

تسهیلات جدید ویژه بیماران خاص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار