عضو کمیسیون عمران گفت: اگرچه دولت گفته است در صورت به دست آوردن اعتبار، اقدام به لایروبی خواهد کرد، اما هنوز برنامه قطعی برای لایروبی رودخانه‌ها و سد‌ها در سال جاری ارائه نداده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، ملکشاهی‌راد، عضو کمیسیون عمران در مجلس گفت: اگرچه دولت گفته است در صورت به دست آوردن اعتبار، اقدام به لایروبی خواهد کرد، اما هنوز برنامه قطعی برای لایروبی رودخانه‌ها و سد‌ها در سال جاری ارائه نداده است.

ملکشاهی راد با اشاره به آخرین وضعیت لایروبی سد‌ها و رودخانه‌ها در سال جاری با توجه به خطر‌های احتمالی پیرامون باران‌های پاییزی، گفت: اگرچه لایروبی تنها چاره جلوگیری از آسیب‌های ناشی از باران‌های پاییزی پیش‌رو نیست، اما می‌تواند یکی از عوامل مؤثری در ممانعت از وقوع سیل باشد چراکه لایروبی ظرفیت رودخانه‌ها را بالا می‌برد و در این صورت سد‌ها و رودخانه‌ها می‌توانند حجم آب بیشتری را تحمل کنند.

وی ادامه داد: ازآنجاکه بودجه‌ای برای لایروبی در زمان تدوین و تصویب قانون بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی‌نشده است بنابراین نمی‌توان با قطعیت گفت؛ این اتفاق در سال جدید خواهد افتاد البته ممکن است دستگاه‌ها با سرجمع اعتبارات خود اقداماتی را در این زمینه انجام دهند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواسته مجلس از دولت در نظر گرفتن اعتبار برای لایروبی رودخانه‌ها و سد‌ها برای سال جاری است حتی از محل‌های دیگر یا صرف جویی در امورات جاری است، افزود: اگرچه دولت در پی این خواسته مجلس گفته است در صورت به دست آوردن اعتبار، اقدام به لایروبی خواهند کرد، اما هنوز برنامه قطعی برای لایروبی رودخانه‌ها و سد‌ها در سال جاری ارائه نداده است.

ملکشاهی با تأکید بر اینکه دولت باید در لایحه بودجه سال ۹۹ برای مسئله مهم لایروبی رودخانه‌ها و سد‌ها پیش‌بینی لازم را داشته باشد، اظهار کرد: اگر قرار بر این است که برای حوادث غیرمترقبه بودجه‌ای در نظر گرفته شود باید لایروبی را نیز در حیطه موارد مرتبط با حوادث غیرمترقبه بگنجانند.

انتهای پیام/ ر

خواسته مجلس از دولت در نظر گرفتن اعتبار برای لایروبی رودخانه‌ها و سد‌ها

برچسب ها: ملکشاهی راد ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.