مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری میزان بارندگی کوهرنگ ۲ هزار و ۱۲۶ میلی متر بوده که شرایط نسبی مناسبی را برای بخش کشاورزی محقق کرده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمودرضا افلاکی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و هماهنگی‌های انجام شده برای کشت گندم و جو در استان، پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی تولید گندم و جو را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در استان پیش بینی می‌شود تولید ۱۸۷ هزار و ۷۰۰ تن جو در سطح کشت ۴۳ هزار و ۶۳۶ هکتار آبی و پنج هزار و ۶۶۵ هکتار دیم را داشته باشیم؛ و همچنین در سطح ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان ۹۴۲ هزار ۷۰۰ تن تولید ذرت سیلویی پیش بینی شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: در استان ۹۱ هزار و ۲۴۵ هکتار سطح زیر کشت و پیش بینی تولید ۳۰۹ هزار و ۱۳۴ تن گندم را شاهد هستیم و ۶۵ هزار و ۲۳۹ هکتار گندم آبی و ۲۶ هزار و ۱۵ هکتار گندم دیم را در استان خواهیم داشت.

افلاکی اضافه کرد:در مناطق گرم استان در مجموع سه هزار و ۸۶۳ هکتار اراضی زیر کشت گندم رفته است و تولید ۱۵ هزار و ۵۵۷ تُن گندم پیش بینی می‌شود؛ و در مناطق سرد استان، به میزان ۱۳ هزار و ۳۱۵ هکتار گندم آبی و ۲۵ هزار و ۸۳۰ بصورت دیم گندم کشت شد که پیش بینی برداشت ۷۴ هزار و ۹۴۹ تن برداشت را خواهیم داشت.

در مناطق معتدل شهرستان‌های اصفهان، شاهین شهر، تیران و کرون، شهرضا، دهاقان، فلاورجان، نجف آباد، مبارکه، لنجان و خمینی شهر با ۱۹ هزار و ۹۳۰ هکتار کشت گندم آبی و ۲۸ هزار و ۱۳۱ هکتار کشت گندم تاخیری و پیش بینی برداشت ۲۱۸ هزار و ۶۲۸ تن گندم را شاهد خواهیم بود.
 

انتهای پیام/ی
 


افزایش ۲۰ درصدی تولید گندم و جو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار