ناصر اکبری گفت: با توجه به میزان قابل توجه بارندگی در ماه‌های گذشته، در صورت همکاری مردم ، امسال مشکل کمبود و جیره بندی آب نخواهیم داشت.

اکبری، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با اشاره به میزان بارش برف و باران در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: بدون شک بارندگی‌های اخیر نمی‌تواند میزان ذخایر آب استان و خشکسالی‌های ده سال گذشته را جبران کند و ما در استان اصفهان همچنان با مشکلات خشکسالی و کمبود ذخایر آب زیرزمینی مواجه هستیم.

به گفته‌ی وی تابستان امسال وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت و احتمال جیره بندی و قطعی آب در مناطق مختلف بسیارکاهش یافته است، اما همچنان برای مدیریت بحران به همراهی و همکاری مردم نیاز است.

اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم آب سد زاینده رود ۴۲ درصد است و در سال گذشته این میزان حدود ۲۵ درصد بوده است، ادامه داد: سد زاینده رود تنها راه تامین آب مورد نیاز استان نیست و مقدار قابل توجهی از این آب از طریق منابع زیرزمینی محلی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: جاری بودن آب زاینده رود می‌تواند در تقویت منابع زیرزمینی و آبیاری زمین‌های کشاورزی شرق استان و کمک به معیشت مردم این مناطق و همچنین تقویت اکوسیستم گیاهی و جانوری در استان بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/ی
 


بارندگی‌های اخیر مشکل کم آبی استان را حل نمی‌کند

برچسب ها: بارش باران ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.