رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت:مراتع شهرستان سمیرم در سالجاری آماده چرای ۵۰۰ هزار راس دام است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عزت الله مرادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت: ۵۰۰ هزار راس دام عشایر در ۳۵۰ هزار هکتار مرتع و حدود صد هزار هکتار جنگل پراکنده و از علوفه مراتع استفاده می‌کنند.

وی افزود: ظرفیت ورود دام به مراتع بر اساس پروانه‌های چرایی است که برای عشایر صادر شده که اگر بیشتر از این تعداد، دام وارد مراتع ییلاقی شود مازاد بر پروانه چرا بوده و غیرقانونی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت: طرح شمارش دام و کنترل پروانه چرای عشایر و دامداران به زودی آغاز می‌شود و هر دامدار یا خانوار عشایری که دارای دام مازاد باشد متخلف، محسوب و قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌شود.

مرادی افزود: نیمی از مراتع درجه یک استان اصفهان در شهرستان سمیرم واقع شده و میزان تولید علوفه در مراتع ییلاقی سمیرم در سال جاری با توجه به بارندگی‌های خوبی که داشتیم صدو ۵۸ هزار تن و ارزش علوفه ایی مراتع سمیرم دویست و ۲۱ میلیارد تومان است.

وی افزود: چهار هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری از چهار طایفه دره شوری، عمله، فارسیمدان و شش بلوکی ایل بزرگ قشقایی به ییلاق کوچ و مدت چهار ماه از سال میهمان مراتع ییلاقی سمیرم هستند.

شهرستان سمیرم با ۴۵۵ هزار هکتار عرصه‌های ملی و طبیعی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/م

 

۵۰۰ هزار راس دام عشایر در ۳۵۰ هزار هکتار مرتع از علوفه مراتع سمیرم استفاده می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.