معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه کمپین فشار خون از ۲۷ اردیبهشت در استان آغاز می‌شود، گفت : در راستای اجرای این کمپین، فشار خون حدود ۹۷۰ هزار نفر از جمعیت استان کنترل می‌شود .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۹۷۰ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال در استان داریم، گفت : این جمعیت هدف ما هستند یعنی تمام مردان و زنان بالای ۳۰ سال شهر، روستا و عشایر و تمام مادران باردار بدون شرایط سنی یعنی در هر سنی که باشند باید غربالگری شوند.

وی گفت : بحث کمپین فشار خون کار بسیار بزرگی است که با دستور وزیر بهداشت و درمان در ویدیو کنفرانسی که در دانشگاه برگزار شد، استارت خورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بحث کمپین فشار خون حجم کار را در این معاونت بالا می‌برد و خوشبختانه معاونت بهداشتی این پتانسیل را برای انجام این کار دارد.

به گفته شکیبا، برنامه کمپین فشار خون از ۲۷ اریبهشت به مدت یک ماه آغاز می‌شود و در این مدت باید تعداد افراد جامعه‌ای که فشار خون بالای دارند شناسایی و غربالگری شود.

وی شعار برنامه امسال را بسیج ملی، کنترل فشار خون بالا اعلام کرد و گفت: شایع‌ترین علت مرگ و میر فشار خون بالا است که ۶۰ درصد بیماران فشار خونی از بیماری خود اطلاع ندارند و این نوع بیماری را بیماری خاموش می‌گویند.

به گفته او، بیماری خاموش را می‌توان با امکانات کم و با فشار خون گرفتن ساده پی برد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: ما باید به این هدف برسیم و کار‌های بزرگتری انجام دهیم یعنی به ۵۰ درصدی که وزارتخانه گفته قانع نشویم ما باید به ۱۰۰ درصد قانع شویم که بیشترین جمعیت را شناسایی کنیم و باید این اتفاق صورت پذیرد.

 

 

انتهای پیام/د

تمام مردان و زنان بالای ۳۰ سال شهر، روستا و عشایر غربالگری می شوند

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.