مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با بیماری‌ها و آفات در ۲۲ هزار و ۷۴ هکتار از مزارع گندم استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای مقابله با بیماری‌ها و آفات مزارع گندم، تاکنون مبارزه شیمیایی با استفاده از سموم مختلف در ۲۲ هزار و ۷۴ هکتار از مزارع گندم استان  انجام شد.

وی با اشاره به مبارزه با بیماری‌های گندم در ۱۹ هزار و ۱۵۵ هکتار از مزارع استان، افزود: مبارزه با زنگ زرد در سه هزار و ۴۰ هکتار، سپتیوریوز برگی در یک هزار و ۷۰۹ هکتار، سفیدک سطحی در سه هزار و ۷۶۰ هکتار، لکه خرمایی در یک هزار و ۳۴۳ هکتار، فوزاریوم خوشه در هشت هزار و ۹۳۲ هکتار و لکه برگی‌ها توام در ۲۵۰ هکتار با استفاده از سموم فولیکور، فالکن، رکس دو و آرتئا صورت گرفت.


وی با اشاره به مبارزه با آفات در دو هزار و ۹۱۹ هکتار در مزارع گندم استان، افزود: مبارزه با حلزون در دو هزار و ۲۵۹ هکتار، سوسک لما در ۶۵۰ هکتار و سوسک سیاه زابروس با مصرف سموم دیازینون گرانول، دیازینون، سومیتیون و متالدهاید در مزارع گندم استان انجام شد.
انتهای پیام/س
 
 

مبارزه شیمیایی  در ۲۲ هزار و ۷۴ هکتار از مزارع گندم استان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.