۴ هزار هکتار از شالیزار‌های قائم شهر به صورت کشت مکانیزه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: با اشاره به شخم و شیار، آب تخت اولیه، خزانه گیری و  بذر پاشی ۱۰۰ درصدی (۸ هزار و ۱۰۹ هکتار) زمین‌های شالیزاری شهرستان  قائم شهر، گفت: تاکنون ۵۰۹ هکتار از زمین‌ های شالیزاری این از سوی کشاورزان بیمه شده است.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۸۹ هکتار از زمین‌ های شالیزاری این شهرستان نشاء شد، افزود: در ۵ هزار و ۸۱۰ هکتار از این اراضی، ارقام محلی و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار ارقام پرمحصول کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به اینکه ۸ بانک نشاء فعال در این شهرستان وجود دارد، گفت: برای تجویز کود، ۱۲ نمونه آزمون خاک از زمین‌ های شالیزاری به آزمایشگاه ارسال شد.

جعفری از توزیع ۲۷ هزار کیلوگرم بذور برنج  گواهی شده از نوع ارقام، طارم هاشمی، فجر و شیرودی بین شالیکاران قائم شهری خبر داد و افزود: تاکنون مبارزه مکانیکی در ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار (وجین دستی)، مبارزه شیمیایی کرم ساقه خوار برنج در ۱۶۱ هکتار و مبارزه بیولوژیک در ۱۱۰ هکتار از زمین‌ های شالیزاری این شهرستان انجام شده است.

وی گفت: سال زراعی امسال، ۴ هزار هکتار از زمین‌ های شالیزاری این شهرستان بصورت مکانیزه و ۴ هزار و ۱۰۹ هکتار بصورت سنتی نشا شد.

انتهای پیام/ م

ادامه نشاء برنج در شالیزار‌های قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار