مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: مدارس غیر دولتی به عنوان یکی از بازو‌های کمکی در کنار مدارس دولتی، نقش اساسی در آموزش ایفا می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با هدف بررسی آخرین دستور کار‌های مربوطه تشکیل جلسه داد.

سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با اشاره به اهمیت مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: مدارس غیردولتی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بطور رسمی از سال تحصیلی ۶۹-۱۳۶۸ با هدف افزایش مشارکت‌های مردمی آغاز به کار کردند تا بتوانند بخشی از سنگینی وظیفه تعلیم و تربیت را که بر دوش مدارس دولتی آموزش و پرورش است، کاهش دهند و از ظرفیت بخش غیردولتی در تعلیم و تربیت به درستی استفاده شود.

مدارس غیردولتی، بازو‌های کمکی در کنار مدارس دولتی هستند

وی با بیان اینکه نکات مهم آموزشی باید در مراکز غیردولتی مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: از آنجا که مدارس غیردولتی در کاهش مشکلات مدارس دولتی نقش مهمی دارند، لیکن موسسان باید در به استاندارد رساندن این مدارس از نظر مساحت، فضا و محیط آموزشی، امکانات و تجهیزات مناسب آموزشی و کمک آموزشی، اهتمام داشته باشند.

موسوی اصل اظهار کرد: آموزش و پرورش ضمن حمایت از مدارس غیر دولتی، از ظرفیت‌های قانونی هم برای پیشبرد اهداف این مدارس استفاده خواهد کرد.

مدارس غیردولتی، بازو‌های کمکی در کنار مدارس دولتی هستند

مدارس غیردولتی، بازو‌های کمکی در کنار مدارس دولتی هستند

انتهای پیام/گ

آغاز ثبت نام مدارس غیردولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.