معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: شرایط امروز کشورمان ایجاب می‌کند تا تربیت انسان توسعه مدار را در اولویت کارمان قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، مهدی رفیعی دهکردی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: شرایط امروز کشورمان ایجاب می‌کند تا تربیت انسان توسعه مدار را در اولویت کارمان قرار دهیم.

وی افزود: شهدا ادامه دهنده رسالت نبی مکرم (ص) و راه ائمه اطهار (ع) هستند و از آنجا که پیامبر(ص) می‌فرماید من معلم و برای فضایل اخلاقی بر انگیخته شده ام و به این ترتیب رسالت ما معلمان مشخص شده است تا راه ائمه علیهم السلام باقی بماند و فضایل اخلاقی پایدار بماند.

رفیعی تصریح کرد: دینداری و اخلاق تنها در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود بلکه کار و تلاش در راه ساختن کشور نیز فضیلت محسوب می‌شود و یک کشور توسعه پیدا نمی‌کند مگر اینکه منابع انسانی آن توسعه یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان گفت: توسعه انسانی یعنی تربیت انسان‌هایی پر کار، کسانی که برای کشورشان تلاش می‌کنند و رعایت حدود و قانون مداری که در اسلام بیشمار اشاره شده است را همواره رعایت می‌کنند و به انسان‌ها احترام می‌گذارند.

وی در ادامه افزود: یک جامعه توسعه یافته زمانی است که انسان‌ها خوب فکر کنند، خوب رفتار کنند، منضبط و مسولیت پذیر باشند.

رفیعی در تبیین اثر بخشی تربیت درست و نقش آن در حرکت به سمت توسعه همه جانبه تصریح کرد: رسالت معلم از این منظر بسیار مهم است چرا که در عالم انسانی یک بعلاوه یک نتیجه ۲ نمی‌دهد بلکه در تربیت انسانی یک، گاهی نتیجه و اثر بیشمار دارد که از آن میان می‌توان به ظهور اندیشه حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدوارم تربیت انسان توسعه مدار را که نیاز کشور ماست در اولویت کارمان قرار دهیم و تعریف و تکریم از معلم تنها با واژگان نباشد بلکه در بستر جامعه و به صورت عملی صورت پذیرد.

انتهای پیام/م

توجه به تربیت انسان توسعه مدار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.