مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، معلمان را برجسته‌ترین الگوی اخلاقی برای جامعه دانست.

سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اهمیت روز معلم، گفت: برنامه‌های متعددی توسط آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز به مناسبت هفته معلم تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت: جامعه‌ای که به علم و علم‌آموزی و تکریم معلم اهمیت دهد، نشان از یک جامعه توسعه‌یافته است، لذا یکی از راه‌های تکثیر علم و علم‌آموزی در جامعه، تکریم مقام فعالان در این عرصه از جمله معلم است.

موسوی اصل تصریح کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی، شهادت شهید مرتضی مطهری به‌عنوان متفکر علمی تحت عنوان روز معلم برگزیده‌شده است و هرساله دوازدهم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان یک روز نمادین روز معلم اعلام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با بیان اینکه تکریم معلم در جامعه منوط به روز معلم و هفته معلم نیست، افزود: آموزش‌وپرورش مجموعه برنامه‌های متنوعی را در طول سال برای تکریم روز معلم در برنامه‌های خود گنجانده است که برنامه‌های روز معلم بسیار پررنگ‌تر از دیگر ایام سال است به امید اینکه گروه‌های مختلف اجتماعی نسبت به تکریم معلم اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی توسط آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز به مناسبت هفته معلم تدارک دیده شده، اذعان داشت: ۱۴ معلم نمونه در سطح منطقه و ۴ معلم نمونه در سطح استان خوزستان طی مراسمی تجلیل خواهند شد.

سید جاسم موسوی اصل با اشاره به جایگاه معلمان به‌عنوان برجسته‌ترین الگوی اخلاقی، اظهار کرد: جایگاه ویژه معلم در نزد دانش آموزان باعث تاثیر گذاری آن‌ها در تربیت نسل جدید می‌گردد، لذا اگر معلمی دارای برجسته‌ترین الگوی اخلاقی باشد، قطعاً این رفتار‌های اخلاقی در دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد.

وی در پایان عشق مستمر به شغل معلمی، اخلاق نیکو و متواضع بودن را از شاخصه‌های برتر یک معلم خوب دانست و بیان داشت: نقش معلم در دین مبین اسلام از جایگاه خاصی برخوردار هستند که در این راستا از معلمان انتظار می‌رود تا تلاش کنند که جامعه را به سمت تعالی سوق دهند تا به اهداف مقدس خود برسند.

انتهای پیام/گ

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.