مدیرعامل مپناگفت: از ناحیه صادرات تجهیزات فنی و مهندسی نیروگاهی بیش از ۳ میلیارد دلار درآمد داشته ایم.

درآمد ۳ میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی مهندسی نیروگاهی/لزوم تامین زیرساخت‌ استفاده از خودرو‌های الکتریکیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی آبادی در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبرمدیرعامل مپنا تصریح کرد: از ناحیه صادرات تجهیزات فنی و مهندسی نیروگاهی بیش از ۳ میلیارد دلار درآمد داشته ایم.

این مقام مسئول اظهار کرد: علاوه بر خودکفایی کامل در طراحی و تولید تجهیزات نیروگاهی، در تولید لوکوموتیو هم که ماشین بسیار پیچیده‌ای است کاملا به خود اتکایی رسیده ایم و انواع لوکوموتیو مسافری، باری را تولید می‌کنیم و منصفانه نیست با این ظرفیت داخلی هنوز متمایل به واردات لوکوموتیو باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت تولید ماهانه ۴ تا ۵ لوکوموتیو در مپنا گفت: در لوکوموتیو باری ماهانه یک لوکوموتیو تحویل بخش صنعت می‌شود که به ۳ لوکوموتیو قابل افزایش است.

مدیرعامل مپنا همچنین از توافق برای تولید ۲۰ لکوموتیو برای فولاد مبارکه خبر داد و افزود: تاکنون ۱۵۰ لکومتیو به راه آهن تحویل شده است.

علی آبادی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در پیشرفت کشور گفت: مجموعه فعالیت نظام آموزشی ما در همه رشته‌ها نسبتا خوب است و شاهد تربیت جوانان دانشمند و با انگیزه‌ای هستیم. چنین نیروی انسانی تربیت یافته‌ای نیازمند حمایت‌های مادی، سیاسی و مدیریتی است تا بتوانیم شاهد چنین اتفاقاتی مثل خودکفایی و خود اتکایی در طراحی و تولید تجهیزات نیروگاهی و تاسیس و راه اندازی انواع نیروگاه‌ها باشیم.

وی همچنین به لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای استفاده از خودرو‌های الکتریکی اشاره کرد و گفت: اگر زیرساخت فراهم نباشد نمی‌توانیم از خودرو‌های الکتریکی استفاده کنیم. در همین راستا در ماه مبارک رمضان نخستین ایستگاه پمپ برق را افتتاح خواهیم کرد که تماما با توان و تجهیزات داخلی ساخته شده و کسانی که خودروی الکتریکی دارند می‌توانند خودروی خود را شارژ کنند.


بیشتر بخوانید: یک شرط برای کاهش تعرفه‌های خودروی هیبریدی/ کدام سری از هیبریدها واقعی هستند؟


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار