به منظور حفاظت از جان مسلمانانی که در روزهای ماه مبارک رمضان به مساجد می‌روند، پلیس انگلیس تدابیر امنیتی ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

تشدید تدابیر امنیتی در مساجد انگلیس در آستانه ماه مبارک رمضانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس انگلیس در آستانه ماه رمضان و در پاسخ به نگرانی‌ها در خصوص حملات احتمالی به مساجد در این ماه، تدابیر امنیتی در مساجد سراسر این کشور را افزایش داده است. نگرانی‌هایی در این خصوص در میان جامعه مسلمان انگلیس وجود دارد.

خبرنگار بی بی سی اعلام کرد مساجد سراسر انگلیس امسال تمرکز خود را نه تنها بر مراسم عبادی ویژه این ماه مسلمانان، بلکه بر امنیت و جان نمازگزاران معطوف می‌کنند. ماه رمضان، یکی از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین ماه‌های سال است. هزاران مسلمان در این ماه برای انجام مراسم عبادی ویژه، هر شب در مساجد جمع می‌شوند.

اشفق صدیقی، از مسئولان مسجد المدینه در بارکینگ گفت: ”بعد از (حملات کرایست‌چرچ) جهان برای ما تغییر پیدا کرده است و اتفاقی که در آن افتاد، ممکن است در اینجا هم رخ دهد، پس ما باید خود را برای آن آماده کنیم.“

نیک الدورث، سربازرس بخش ضدتروریستی پلیس متروپلیتن لندن گفت: ”ما احساس مردم را به خوبی درک می‌کنیم. من اینجا هستم تا بار دیگر به آن‌ها اطمینان دهم که ما هیچ اطلاعاتی نداریم که نشان دهد کسی در انگلیس در معرض خطر خاصی باشد. می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که آن‌ها هنگام عبادت احساس امنیت کنند و بدانند که پلیس از آن‌ها حمایت می‌کند.“

با وجود این، تدابیر امنیتی بیشتر در طول ماه مبارک رمضان، در همه مساجد انگلیس به قوت خود باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار