وی بیان کرد: سهیمهبندی بنزین پیش از اینکه اجرایی شود، یک نظر کارشناس محسوب میشود و تا زمانی که اجرا نشده نمیتوانیم در مورد آن به عنوان یک ضرورت صحبت کنیم. موضوع سهیمهبندی بنزین پروسهای را طی کرده و ممکن است زمان، اشکال و کیفیت اجرای آن تغییر کند و برای تعیین زمان و کیفیت اجرای آن نیاز به توافق نظر در دولت داریم.
بیشتر بخوانید: سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین صحت ندارد
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: موضوع سهیمهبندی بنزین به عنوان یک محور گفتگو همچنان وجود دارد، اما در حوزه اجرایی هنوز تحقق پیدا نکرده و در واقع هنوز درباره جزئیات اجرایی این اقدام تصمیم گیری نشده است و در حقیقت بیشتر ابعاد کارشناسی آن مطرح است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره آثار تورمی سهیمهبندی بنزین فکری شده است، گفت: این موضوع تازهای نیست و مسئله سهیمهبندی برای کالاها و خدمات مختلفی در گذشته اجرایی شده است. سهیمهبندی گاهی به دلیل کنترل قیمت اعمال می شود و گاهی برای کاهش مصرف یک کالا و برای جلوگیری از آثار بعدی آن مانند کاهش آلودگی یا کاهش قاچاق سوخت، صورت میگیرد.
انتهای پیام/
بنزین را بکنید لیتری 10 هزار تومان تا هم ترافیک کم شه هم فقط یه قشر خاص که داره و براش مهم هم نیست بتونه استفاده کنه
ح حق الزحمه یک برگ قولنامه در کشور فقط 100000تومان باشد نه درصدی بگیرند این کار ،اقتصاد کشور را فلج میکند ودرآمد دلالان را نجومی میکند .اول این کار راانجام بده، بعدا قیمت بنزین را افزایش بده.