دادستان جدید تهران گفت: همه اعتقاد داریم که باید از فضای مجازی استفاده شود، اما نباید این فضا پایگاهی برای از بین رفتن آبروی مردم شود.

نباید فضای مجازی پایگاهی برای از بین رفتن آبروی مردم شود/ مقابل جوسازی‌ها و تلاش برای تغییر نظر قاضی می‌ایستیمبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی القاصی مهر دادستان جدید تهران در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب تهران که امروز (شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بعد از یک دوره ۸ ساله کار در مسائل قضایی استان فارس، امروز کار خود را در داستانی تهران آغاز می‌کنم.

وی افزود: برنامه‌ها و سیاست‌ها در دستگاه قضایی در تمام ادوار یکسان بوده و در طول زمان استمرار دارد و این برنامه‌ها بر گرفته از منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های رئیس قوه قضاییه است.

دادستان جدید تهران گفت: اقدامات دادستانی در چهارچوب تأکیدات رهبر معظم انقلاب و برنامه ششم توسعه است.

القاصی مهر تصریح کرد: مهم این است که در میدان عمل به مردم ثابت کنیم که تا چه حد توانسته‌ایم مطالبات آن‌ها را اجرا کنیم.

وی افزود: یکی از مواردی که در مجموعه دستگاه قضایی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، میزان پاسخگویی دستگاه قضایی به مطالبات مردم است. حال اگر در انجام وظایف، منجر به رضایت مردم شویم آنگاه می‌توانیم بگوییم موفق بودیم. حال اگر کار مردم به درستی انجام نشود، موجب ناراضایتی آن‌ها می‌شود و یکی از آسیب‌های امروز دستگاه قضایی، میزان ورودی و حجم زیاد پرونده‌ها است.

دادستان جدید تهران گفت: هر چه قدر زمان رسیدگی‌ها و تحقیقات طولانی‌تر شود، روند فساد بیشتر می‌شود و صبر و حوصله قاضی تمام می‌شود و سر و کله کارچاق کن‌ها پیدا می‌شود و طولانی شدن پرونده‌ها موجب نارضایتی مردم شده است.

القاصی مهر تصریح کرد: اینکه ما فقط به پرونده‌های خاص معطوف شویم، باعث می‌شود به پرونده مردم رسیدگی نشود.

وی افزود: مردم درخواست دارند که امنیت آن‌ها تأمین شود و هیچ توجیهی وجود ندارد که امنیت مردم از بین برود، به همین دلیل ایجاد امنیت در فضای حقیقی و مجازی مهم است.

دادستان جدید تهران گفت: همه اعتقاد داریم که باید از فضای مجازی استفاده شود، اما نباید این فضا پایگاهی برای از بین رفتن آبروی مردم شود و لازم است در این حوزه اقدامات یک رویکرد پیگیرانه باشد.

وی افزود: فساد‌هایی که در بخش‌های مختلف رخ می‌دهد و مفاسد اقتصادی باعث سلب رضایت مردم شده است و دستگاه‌های امنیتی باید در شناسایی مفاسد جدی‌تر باشند و نباید در این مسیر از این و آن گذشت و ملاحظه‌ای کرد.

دادستان جدید تهران تصریح کرد: دادستانی به عنوان جایگاهی که هم مدافع فرد و هم مدافع جامعه است، قطعا در تمام مسائل یک پای قضیه خواهد بود و ما از احکامی که عادلانه و براساس قانون باشد حمایت می‌کنیم، اما در مقابل ناعدالتی می‌ایستیم و در پرونده‌های حقوقی شاهد هستیم که حقوق دولتی از بین می‌رود که ما آن را پیگیری می‌کنیم.

القاصی مهر بیان کرد: در بحث استقلال قاضی و دستگاه قضایی دفاع می‌کنیم و از قضات شجاع دفاع و در کار آن‌ها نظارت می‌کنیم.

وی گفت: بحث عدم تأثیر پذیری از هیاهوی‌های رسانه‌ای و جوسازی‌ها در دستور کار ما است و باید در مقابل اینکه با جوسازی بخواهند نظر قاضی را تغییر دهند، می‌ایستیم و تمام هزینه آن را می‌دهیم.

القاصی تصریح کرد: مسئله تعامل با دستگاه‌های دیگر از برنامه‌های ما است و تحقق حکم عادلانه مستلزم همکاری با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی است و بنده به عنوان دادستان از اقدامات قانونی از کارکنان و ضابطان حمایت می‌کنم.

وی افزود: باید به حقوق زندانیان رسیدگی شود و مسئله نظارت بر زندان ها مسئله بسیار مهمی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عضو هیات علمی تهران مرکز
۱۰:۴۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
بعنوان یک استاد دانشگاه ازاد اسلامی تقاضا دارم با اندک دانشجونماهایی که در فضای مجازی باعث هتک حرمت اساتید و کارکنان دانشگاهها میشوند برخورد جدی شود زیرا دانشگاهها این دانشجوها را هم مشتری میبینند و برخوردی نمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر م . ح
۱۰:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
در سال 96 از 3 دانشجو که با نمره ضعیف علیه اینجانب گروه تلگرامی شاکیان ..... تشکیل داده و با عضوگیری گستره اقدام به توهین و هتک حیثیت نموده بودند به رییس و معاونان دانشگاه جهت کمیته انظباطی گزارش نمودم پس از دوسال دانشجویان فارغ التحصیل شدند ولی کمیته ای برای تخلفاتشان تشکیل نشد و فارغ التحصیل شدند و متاسفانه این رویه توسط بسیاری دیگر از دانشجویان فراگیر و اپیدمی و معضل دانشگاه شده است
آخرین اخبار