فرماندهان مرزبانی قصرشیرین و خانقین عراق روز پنجشنبه درباره افزایش همکاری و گسترش مناسبات ۲ طرف در پایانه بین المللی مرز خسروی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند .

 به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نخستین نشست فصلی مشترک کلانتران مرزی در راستای برگزاری ملاقات‌های مرزی و به منظور توسعه و حسن روابط مرزی ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق بین فرماندهان مرزبانی قصرشیرین و خانقین برگزار شد.

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین گفت : با اقدام‌های صورت گرفته مرز‌های قصرشیرین هم اکنون از امنیت پایدار برخوردار است و آرزو داریم با هم افزایی هرچه بیشتر بین مرزبانان ۲ کشور، این امنیت در نوار مرز حفظ شود.

حجت الله کریمی افزود: جمهوری اسلامی ایران وجمهوری عراق عهد برادری باهم دارند و ۲ کشور دارای مشترکات زیادی هستند و تلاش می‌شود تا با برگزاری این نشست‌های فصلی امنیت در مرز‌های ۲ طرف حفظ شود.

وی، در ادامه مهمترین اولویت قابل بحث در این نشست را مبارزه با قاچاق احشام، روان سازی صادرات کالای ایرانی به عراق، برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح، مهمات و مواد مخدر، مشروبات الکلی و جلوگیری از هرگونه آتش سوزی در نوار مرز باتوجه به فصل گرما بیان کرد.

سرتیپ «بکرشاکر محمود» کلانتر مرزی عراق مستقر در خانقین مندلی عراق، نیز در این نشست از همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق قدردانی کرد و افزود: با توجه به اشتراکات زیاد بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های فی ما بین باید بیش از پیش افزایش یابد.

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری ملاقات‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق

 

برچسب ها: مطبوعات ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.