رئیس مرکز آموزشی سما کرمانشاه از افزایش ۱۸ درصدی تعداد دانش آموزان مدارس سما استان طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سیروس احمدی رئیس مرکز آموزشی سما کرمانشاه مرکز آموزشی سما کرمانشاه را بزرگترین، مجهزترین و پرافتخارترین مرکز مهارت آموزی غرب کشور خواند و گفت : باتوجه به خلاقیت ها، نوآوری و هم افزایی موجود در این مرکز خوشنامی خوبی را برای دانشگاه آزاد استان به ارمغان آورده‌ایم.

وی در ادامه بااشاره به وجود پنج آموزشکده در شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر، اسلام آبادغرب، دالاهو و سرپلذهاب، گفت : در این آموزشکده‌ها حدود سه هزار دانشجوی در حال آموزش داریم.

رئیس مرکز آموزشی سما کرمانشاه همچنین از فعالیت ۱۹ مرکز پیش دبستانی و دبستان سما در سطح استان یاد کرد و گفت: در دو سال گذشته تعداد دانش آموزان مدارس سما استان از هزار و ۱۴۰۰ به هزار و ۷۰۶ دانش آموز افزایش یافته که حاکی از رشد ۱۸ درصدی آن است.

وی رویکرد مدارس سما استان را برنامه محور و بر مبنای تعلیم و تعالی دانش آموزان دانست و تاکید کرد: علیرغم این رشد مطلوب هنوز از تعداد کل دانش آموزان استان سهم کمی داریم که طبق برنامه ریزی‌ها باید تا سال ۱۴۰۰ به رقم قابل توجهی افزایش یابد.

احمدی بابیان اینکه در حال حاضر استقبال خوبی از مدارس سما در کرمانشاه می‌شود، اعلام کرد: متاسفانه کمبود فضا‌های فیزیکی مهمترین مانع پیش رو برای افزایش تعداد دانش آموزان مدارس سما در استان است.

وی اضافه کرد: اخیرا پیشنهادی به دانشگاه آزاد استان داده‌ایم که باتوجه به کاهش تعداد دانشجویان این دانشگاه طی سنوات گذشته و وجود فضا‌های فیزیکی خالی که دارند، این فضا‌ها را مدرسه محور کرده و به مدارس سما تبدیل شوند تا درآمدزایی نیز برای دانشگاه داشته باشد، اما تاکنون موافقتی از سوی مسئولان دانشگاه آزاد استان به ما اعلام نشده است.

عبدالله سجادی مدیرکل حراست سازمان سما هدف از دیدار خود با مدیران سما استان کرمانشاه را بررسی عملکرد آموزشی و مشاهده نتایج برگزاری دوره آموزشی پیشین برای این مدیران عنوان کرد و گفت: باتوجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری نسبت به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توجهی که ایشان همواره به مدارس کشور داشتند، لذا اجرای کامل این سند در مدارس سما نیز اهمیت بالایی پیدا کرده است.

وی اعلام کرد: در این راستا تا پیش از شروع ماه مبارک رمضان از تمام مدارس سما استان‌های مختلف کشور یک ارزیابی خواهیم داشت تا در بحث وضعیت اجرای این سند، اثر عملی آموزش‌ها روی مدیران و نیز چالش‌ها و فرصت‌هایی که مدیران مدارس سما در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... با آن روبرو هستند را مورد بررسی قرار دهیم.

مدیرکل حراست سازمان سما تاکید کرد: در نشست‌هایی که با مدیران مدارس سما کشور داریم، به نوعی انتقال تجربه نیز بین مدیران این مدارس نیز انجام می‌گیرد.

وی یادآورشد: پس از پایان ماه مبارک رمضان مرحله دوم ارزیابی‌های خود را آغاز خواهیم کرد .

 

 

انتهای پیام/د

خوشنامی خوبی را برای دانشگاه آزاد استان به ارمغان آورده‌ایم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.