آموزش ۲۲ نفر از بانوان طلاب به عنوان کارشناسان رسانه ای در کشور برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهجت پور مدیر حوزه های علمیه کشور در این مراسم تصریح کرد: کمیته حضرت امام (ره) موضوع امداد فرهنگی را با هماهنگی حوزه های علمیه خواهران انجام داده است که زمینه آن نیز باید فراهم شود.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه باید از حالت تمرکز خارج شود زیرا هر چه حوزه به سمت تمرکز رود نقش مردان و زنان کمتر شده که باید مساجد را به عنوان پایگاه دینی خواهران طلاب قرار داد و می توان با وجود بانوان فعال در عرصه های دینی به فعالیت های مذهبی نیز پرداخت. 

بهجت پور با اشاره به آغاز به کار نخستین مرکز تربیت معلم در قم با ظرفیت ۴۰۰ نفر طلبه در مجموعه آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر با آموزش ۲۲ نفر از بانوان طلبه آنان به عنوان کارشناس رسانه شروع به فعالیت کرده اند.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: استان فارس حدود ۲۷ حوزه در مقطع سطح ۲ کارشناس، ۴ حوزه در مقطع سطح ۳ کارشناسی ارشد، یک حوزه در مقطع سطح ۴ یا همان دکتری و ۲ هزار طلبه خواهر که در استان  مشغول به تحصیل هستند.

همچنین آیت الله علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در نشستی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حجت پور مدیر حوزه علمیه خواهران کشور و مسئولان عالی رتبه استانی در محل دارالتولیه حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: این جلسه به عنوان آشنایی و گردهمایی در نظام حوزوی خواهران با حضور اعضای جامعه روحانیت و مسئولان استان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: اهمیت حوزه علمیه خواهران کمتر از حوزه علمیه برادران نیست و به موضوعاتی از جمله  پرورش خواهران در حوزه علمیه، سطح آگاهی معارف دینی، موضوعات اخلاقی و تربیتی، ارتقاء سیاسی و بینش اجتماعی  به سطوح بالاتر و افزایش تعاملات این مرکز با نهاد های مهم و تاثیر گذار پرداخته شده است.

همزمان با برگزاری این برنامه، مراسم های دیگری در سالن ولایت با موضوع طلیعه حضور برای طلاب جدید الورود در سالن شهید دستغیب، برگزاری جلسه موسسان و هیئت امنای حوزه های علمیه خواهران استان فارس به همراه معاونت های فرهنگی و آموزشی کشور، برپایی جشنواره پژوهشی علامه هلی با حضور برداران و خواهران طلاب به منظور معرفی نفرات برتر در سالن ولایت 3 هزار و 500 نفری شهید دستغیب با ظرفیت بیش از ۲۰۰ نفر  در سالن کوثر برگزار شد که بیش از ۱۴۰ نفر حضور داشتند .

انتهای پیام/ت

آموزش ۲۲ بانوی طلاب به عنوان کارشناسان رسانه ای در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.