ناظر عالی ذبح شرعی استان کرمان گفت: با حضور متولیان امر غذای استان، همایش غذای حلال در روز پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت در شهر کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام علی ایمانی تبار مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و ناظر عالی ذبح شرعی استان گفت: با حضور متولیان امر غذای استان، همایش غذای حلال در روز پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت در شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی گفت:اهمیت و تاثیر غذای حلال و پاک در زندگی انسان‌ها غیرقابل انکار است و در قرآن و روایات اسلامی تاکید فراوانی بر تهیه مال حلال توسط سرپرست خانواده شده است.

ناظر عالی ذبح شرعی استان کرمان یادآورشد: این توصیه‌ها ریشه در مباحث فقهی دارد، چرا که حرام دارای دو تکلیف وضعی و شرعی است.

حجت الاسلام علی ایمانی تبار تصریح کرد: نظارت شرعی بر ذبح دام، طیور رسالتی بسیار خطیر و بزرگ است که چنانچه نسبت به آن اهمال شود مشکلات فراوانی را در سطح جامعه به وجود می‌آورد.

نظارت شرعی فرآیندی است که بر اساس آن ذبح و صید کلیه حیوانات، پرندگان و آبزیان حلال گوشت توسط ناظران شرعی در مراکز کشتار و صیادی نظارت شده، تا مصرف ذبیحه و صید بر اساس احکام اسلامی حلیت پیدا کند. وکلیه کشتارگاه‌ها و مراکز صیادی و مراکز عمل آوری و فرآوری مواد پروتئینی (مراکز بزرگ و کارخانجات) موظف به به کارگیری ناظر شرعی و رعایت مفاد قانون نظارت بر ذبح شرعی هستند.

انتهای پیام/ی

کشتار دام با حضور ناظر شرعی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار