استاندار خراسان شمالی با اشاره به ساخت و ساز در مناطق سیل زده گفت: همه پای کار باشند و تا فصل زمستان این امر سامان یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد علی شجاعی در شورای هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده تاکید کرد: باید در این زمینه از توان پیمانکاران استان استفاده شود.

وی به صدور پروانه ساخت برای احداث منازل مسکونی در مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها باید در این زمینه کار ویژه و جدی انجام دهند و صدور پروانه‌ها بیشتر از یکی دو روز به طول نینجامد.

شجاعی افزود: از سوی دیگر باید در مناطق روستایی، ساخت محل نگهداری دام در حیاط منزل آسیب دیده نیز پیش بینی شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ واحدی در مناطق روستایی ساخته نمی‌شود مگر اینکه محل نگهداری دام نیز در حیاط آن منزل پیش بینی شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته ناشی از خسارت‌های سیل بیان کرد: باید از این ظرفیت استفاده شود و در بخش‌های مختلف همچون ساخت منازل مسکونی و ... از توان نظام مهندسی ساختمان و پیمانکاران استفاده شود.

وی تصریح کرد: در ساخت و ساز مناطق سیل زده در این استان بخش خصوصی نیز باید پای کار آید و جایگاه این بخش در حوزه مذکور مشخص شود.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: باید ساخت و ساز به گونه‌ای باشد که پروژه‌های اجرا شده باکیفیت ساخته شوند.

شجاعی با بیان اینکه صنعت بیمه در کشور ضعیف و ضریب آن در ایران عدد دو است، گفت: اگه بیمه حضور چشم گیری داشت در حال حاضر پرداخت بخشی از خسارت‌ها توسط بیمه صورت می‌گرفت و در حال حاضر باید در این زمینه ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اثر جاری شدن سیل یک ماه اخیر سه نفر از این استان جان خود را از دست دادند، افزود: خانواده‌های این افراد دچار فقر مالی هستند و این خانواده‌ها تحت پوشش کامل قرار گرفته تا محتاج کسی نباشند.

انتهای پیام / م

تاکید استاندار بر ساخت و ساز مسکن‌های آسیب دیده از سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.