معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: بارندگی‌های مطلوب بهار امسال ۵۶ درصد از مخازن سد‌های استان را پرآب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به این که بارندگی‌های مطلوب امسال ۵۶ درصد از مخازن سد‌های استان را پرآب کرده است، گفت: اگر بارندگی‌های اخیر نبود استان در حوزه آبرسانی با مشکلات حادی مواجه می‌شد.

وی با بیان اینکه اکنون خراسان شمالی از نظر بارندگی و سیلاب‌ها همچنان در شرایط بحران قرار دارد، افزود: بنابراین ضروری است وضعیت لایروبی‌ها مشخص شود که برای این کار علاوه بر اعتبار استان به اعتبارات ملی نیاز داریم.

رجب زاده گفت: با تدبیر استاندار شورای هماهنگی بازسازی با عضویت دستگاه‌های اجرایی مربوط به زودی تشکیل می‌شود تا در خصوص تمام عملیات بازسازی مناطق آسیب دیده تصمیم گیری شود.

وی بازسازی منازل خسارت دیده را اولویت نخست استان اعلام کرد و افزود: باید با برنامه ریزی خاص، بخشی از منابع مالی را صرف بازسازی مسکن کرد تا زندگی روستاییان به حالت عادی برگردد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اجرای طرح جمع آوری آب‌های سطحی گفت: باید شهرداری‌ها تا سه ماه آینده این طرح را آماده کنند تا سایر طرح‌ها منطبق با آن اجرایی شود.

وی گفت: مطالعات آب‌های سطحی مرکز استان هنوز تکمیل نیست هرچند شهرداری بجنورد اقدامات خوبی را انجام داده، اما با اجرای این طرح، مشکلات این حوزه به حداقل می‌رسد.

وی افزود: در سیل اخیر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه بحران و پیشگیری مطلوب بود.

رجب زاده گفت: در جریان سیلاب‌های اخیر اخبار متفاوتی از سوی رسانه‌های استان منتشر می‌شد که برخی با واقعیات تناقض داشت.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: رسانه‌ها آمار‌های لازم را تنها از اداره کل مدیریت بحران استان دریافت کرده و از انتشار اخبار ضدو نقیض پرهیز کنند.

انتهای پیام / ب

بارندگی‌های امسال ۵۶ درصد از مخازن سد‌های خراسان شمالی را پرآب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.