مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل فصل پنجم کمک سرانه به حساب مدارس سیلزده این استان واریزشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا زینی وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل فصل پنجم کمک سرانه به حساب مدارس سیلزده این استان واریز شد.

 زینی وند مقدم بیان کرد: در بازید‌های صورت گرفته مشخص شده خسارات‌های بالایی به فضا‌های آموزشی مناطق سیلزده استان گزارش شد.

وی افزود: ۸۷ مدرسه استان در اثر سیل دچار آسیب شد که نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: گل و لای به ۵۰۰ مدرسه استان وارد شده، که پس از لایروبی و تعمیرات به چرخه آموزش بازگشتند.

زینی وندمقدم اظهارداشت: تجهیزات آموزشی ۱۳۹ مدرسه مناطق سیلزده دچارخسارت شد.

وی اضافه کرد: در این راستا ۱۰۰ کانکس، پنج هزار میز و نیمکت، ۲۴ هزار جلد کتاب درسی و اختصاص و پنجاه میلیارد ریال جهت اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس را به مناطق سیل‌زده استان ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به برگزاری اردوی علمی آموزشی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل‌زده استان اشاره کرد، افزود: این اردوی آموزشی هم‌اکنون با حضور ۱۰۰ معلم برجسته شهر تهران به مدت ۴۵ روز در حال برگزاری است.

زینی‌وند مقدم بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز جهت کمک به احداث مدرسه در مناطق سیل‌زده تأکید کرد و گفت: به همین منظور روز نهم اردیبهشت‌ماه همایشی با حضور ۳۰۰ خیر مدرسه‌ساز سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال آزمون مقاطع تحصیلی مختلف شهر‌های سیل‌زده لرستان از یکم تا ۳۱ تیرماه بنا به برنامه زمان‌بندی‌شده برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: در سفر وزیر آموزش و پرورش به مناطق سیلزده استان در راستای پیگیری جدی وزارت‌خانه برای اختصاص سهمیه ویژه به کنکوری‌های سیل‌زده قول مساعد داده شد.

انتهای پیام/ ر

۱۰ میلیارد ریال اعتبار به مدارس سیل زده لرستان اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.