مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: طی دو سال اخیر ۶۰۰ هزار مترمربع از اراضی موقوفه اثبات وقفیت، تثبیت مالکیت و رفع تصرف شده است.

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: طی دو سال اخیر ۶۰۰ هزار مترمربع از اراضی موقوفه اثبات وقفیت، تثبیت مالکیت و رفع تصرف شده است.

وی ارزش این اراضی را ۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: در دوسال گذشته تلاش شده که میزان ارجاع پرونده‌های دستگاه اجرایی و نیرو‌هایی مسلح را به دستگاه قضایی کاهش داده ایم.

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی افزود:با رایزنی و تعامل و برگزاری جلسات در خصوص تعیین تکلیف اراضی موقوفه به نتیجه برسیم که در همین راستا پس از برگزاری جلسات با نمایندگان ستاد مشترک نیرو‌های مسلح و سازمان اوقاف و امورخیریه، اراضی موقوفه در اختیار نیرو‌های مسلح به ارزش ۲۷ میلیارد تومان تعیین تکلیف شد.

وی افزود:همچنین با وزارت بهداشت نیز جلساتی برگزار شد و در خصوص اراضی موقوفه در اختیار سیستم بهداشت و درمان استان نیز اراضی به ارزش ۲۹ میلیارد تومان تعیین تکلیف شد که چنین شیوه‌ای تاکنون در استان اتفاق نیفتاده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: در هر دو توافق صورت‌گرفته، پرداخت مطالبات از اعتبارات استان صورت نمی‌گیرد و از دیون دولت توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود و فشاری به اعتبارات استان وارد نخواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی افزود: کسانی که اراضی موقوفه در اختیارشان است و می‌خواهند برای اخذ سند اقدام کنند، عرصه در وقفیت می‌ماند و اعیان به نام شخص سند زده می‌شود و حقوق موقوفه هم بایستی پرداخت شود.


انتهای پیام/ر

تکلیف اراضی موقوفه در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.