معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: اعضای شورا‌های اسلامی برای تعامل بیشتر با مدیران دستگاه‌های اجرایی صاحب کارت شناسایی می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های قزوین گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستای قزوین برای تعامل و ارتباط بیشتر با مدیران دستگاه‌های اجرایی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری صاحب کارت شناسایی خواهند شد.

فرخ زاد افزود: برای صدور کارت‌های شناسایی شورا‌های اسلامی اقدامات لازم از سوی فرمانداری‌ها و استانداری درحال انجام است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات عمرانی در روستا‌ها گفت: پرداخت اعتبارات باید بر اساس اولویت و نیاز روستا‌ها صورت گیرد، چون اعتبارات عمرانی دولت در سال جاری صرف جبران خسارات سیل در کشور شده است و باید براساس اولویت بندی در این زمینه اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین گفت: اولویت تخصیص اعتبارات عمرانی استان با حوزه راه‌های روستایی است و باید ضمن جلوگیری از خسارت به راه‌ها توسط ماشین آلات معادن برای ترمیم و بازسازی هرچه بیشتر آن‌ها اقدام کرد.

فرخ زاد با بیان اینکه ۹۰ درصد درخواست تسهیلات روستایی در حوزه دامپروری است، اظهار داشت: در حال حاضر سایت مرکزی برای پرداخت این تسهیلات بسته شده و لازم است که تسهیلات درخواستی در حوزه‌های دیگری ثبت شود.

این مسئول در ادامه گفت: مشکلات طرح هادی ۱۰۰ روستای قزوین در سال جاری رفع می‌شود.

فرخزاد به نقش پررنگ تعاونی‌های روستایی در توانمندی اقتصادی روستا‌ها پرداخت و بیان کرد: با کمک تعاونی روستایی می‌توان اعتبارات بیشتری در قالب توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری پرداخت کرد و درحال حاضر امکان پاسخگویی به درخواست‌های انفرادی افراد وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار در ادامه به خسارات ناشی از سیل در استان قزوین پرداخت و گفت: سیل به هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در حدود ۲۵۰ میلیارد ریال خسارت زد که باید با همکاری شورا‌ها برای جبران این خسارت‌ها اقدام کرد.

وی به طرح جدیدی به منظور پیشگیری از خسارات بلایای طبیعی در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: در سال جاری برنامه‌ای تحت عنوان نهضت بازگشایی رودخانه‌های استان در دستور کار قرار دارد تا ساخت و ساز‌های حریم رودخانه‌ها با همکاری شورا‌ها مدیریت شود.

فرخزاد درباره خسارت‌های وارد شده در سرمازدگی‌های اخیر استان، گفت:میزان خسارات به باغ‌های قزوین برآورد شود و طی گزارشی برای تامین اعتبارات به وزارت کشور ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: قزوین رتبه دوم کشور را در حوزه جمع آوری کمک‌های مردمی از طریق هلال احمر و کمیته امداد کسب کرده است و امیدواریم که این کمک‌ها به خصوص در طول ایام ماه مبارک رمضان ادامه یابد.

انتهای پیام/ک

همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار