استاندار قزوین گفت: هر نوع تغییر کاربری مگر در موارد بسیار خاص و با تایید شورای برنامه ریزی استان، ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه همه باید در حفظ آثار به جا مانده از گذشته این شهرتلاش کنند، گفت: به همین دلیل هر نوع تغییر کاربری مگر در موارد بسیار خاص و با تایید شورای برنامه ریزی استان، ممنوع اعلام شده است.

زاهدی وجود آثار تاریخی و فرهنگی این شهر را یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز آن برشمرد و ادامه داد: وجود چنین سرمایه‌های عظیم بدون شک می‌تواند در رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی شهروندان آن بسیار موثر باشد.

وی اضافه کرد: همچنین باید به اقامتگاه‌های ارزان قیمت با توجه به اینکه بخش مهمی از گردشگران ما داخلی و از افراد عادی جامعه محسوب می‌شوند، توجه ویژه‌ای شود.

استاندار نگرش شهرداری به پیاده راه به جای خودرو محویر را عامل مهمی در فرهنگ‌سازی دانست و گفت: پیاده را ه محلی برای تعامل چهره به چهره شهروندان است که آثار خوبی را در ایجاد روابط اجتماعی افراد نیز برجای می‌گذارد.

وی انتقال بازار میوه و تره بار و احداث مکان جدیدی برای نمایشگاه بین المللی قزوین را نیز از اقدامات قابل توجه شهرداری دانست.

در ادامه این نشست توافق نامه همکاری بین استانداری، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قزوین جهت همکاری و تعامل همه جانبه در حوزه گردشگری به امضا رسید.

استاندار در پایان مراسم به مناسبت روز ملی شورا‌ها با اهدای لوح تقدیر از اعضای شورا‌های اسلامی شهر قزوین تجلیل کرد.

انتهای پیام/ک

دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با استاندار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار