وی اظهار کرد: در استرالیا برنامه استراتژیک 10 سالهای برای گذرگاههای هم سطح ایجاد شده و همین گذرگاهها زمینهساز ایمن سازی حوزههای حمل ونقل ریلی میشود.
ذاکری افزود: در انگلیس، 20 برابر استرالیا گذرگاه وجود دارد اما تعداد سوانح 8 برابر میانگین تعداد سوانح گذرگاه در اروپا است.
رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه تجدید ساختار ایمنی راهآهن ضروری است، گفت: ساختار ایمنی راهآهن زمانیکه تدوین شده است، جایگاهی داشته که پرسنل و ناوگان درگیر با این موضوع بودند و ساختار برای ارزیابی و تشخیص کافی با مجموعه بوده است.
وی افزود: اما 15 سال گذشته برون سپاری فعالیتها و ورود شرکتهای خصوصی و انتقال وظایف غیر حاکمیتی به ترکها موجب شده تبعید نظری در ساختار شکل بگیرد.
ذاکری تاکید کرد: تجدید ساختار حوزه ایمنی باید انجام شود و این کار باید در اولویت برنامههای راهآهن قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان گفت: شکلگیری آموزش مستمر ایمنی راهآهن ضرورت دارد و این موضوع باید در اولویت برنامهها قرار گیرد.
انتهای پیام/