احسان اویگون گفت: خط راه‌ آهن چشمه ثریا_کارس به طور قطع احداث می‌شود.

کباری/ خط راه‌آهن چشمه ثریا_ کارس به طور قطع احداث می‌شود/ ارتقای همکاری ریلی بین ایران و ترکیهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اجلاس دو جانبه راه‌‌آهن ایران و ترکیه امروز با حضور مدیر عاملان راه‌آهن ایران و ترکیه برگزار شد.
 
در این مراسم علی احسان اویگون، مدیرعامل راه‌‌آهن ترکیه با بیان اینکه ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه دارای شرایط جغرافیای خاص هستند، گفت: ایران و ترکیه در کنار هم حضور دارند و با کمک یکدیگر روابط بسیار خوبی جهت کمک به یکدیگر در این حوزه برقرار می‌کنند.
بیشتر بخوانید: افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی ایران و ترکیه تا یک میلیون تُن

وی افزود: راه‌آهن در توسعه اجتماعی کشورها موثر است و اگر این خط ریلی توسعه نیابد، توسعه کشورها هم بی‌معنا می‌شود.

احسان اویگون تصریح کرد: در ایران و ترکیه سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در بخش راه‌آهن انجام شده است و اگر بتوانیم هر دو راه‌آهن را به یکدیگر نزدیک کنیم از نظر توسعه اجتماعی گام‌های موثری برخواهیم داشت.

مشکل تردد  جابجایی بار کشتی‌ها در ایران و وان برطرف شد

مدیرعامل راه‌‌آهن ترکیه افزود: خط راه‌آهن چشمه ثریا -کارس به طور قطع احداث می‌شود و درباره همسازی راه‌آهن تهران_آنکارا هم قرار شد تا ماه ششم میلادی کارشناسان در این باره صحبت کنند.

وی در پایان گفت: مشکل تردد کشتی‌ها در ایران و وان برای جابجایی بار حل شده است و ما دو کشتی مخصوص بار ایران را در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۴۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ترکیه متحدوهم پیمان آمریکا است و هرگز راه اهن دور دریاچه وان را نمی سازد.تا ایران به دریای مدیترانه برسد.پس ایران باید هر چه زودتر راه اهن شلمچه بصره را بسازد.
آخرین اخبار