معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از ذخیره سازی دارویی و نداشتن کمبود در استان مرکزی خبر داد.

هیچگونه کمبود دارویی در استان مرکزی وجود نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ علیمرادیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران در خصوص تامین دارو در این استان گفت: خوشبختانه در تمامی انبار‌های دارویی استان مرکزی ذخیره سازی دارویی انجام شده است و هیچگونه کمبودی در زمینه دارویی در استان وجود ندارد.

علیمرادیان بحث سلامت امنیت غذایی را از مهمترین وظایف این معاونت دانست و افزود: در حال حاضر در استان مرکزی بیش از ۹۵ درصد محصولات غذایی تولیدی دارای نشانگر رنگی تغذیه هستند.

بهره برداری از ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر اراک در ۳ ماه ابتدای سال ۹۹

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم در این نشست در خصوص اتمام پروژه ساختمان جدید بیمارستا ن ولیعصر اراک گفت: با افزایش قیمت‌ها هزینه اتمام این پروژه با ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده و ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر اراک در ۳ ماه ابتدای سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

جمالیان ارتقا شاخص‌های سلامت و برنامه‌های آموزشی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها از را برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی دانست و افزود: بهداشت و سلامت دو موضوع مهمی است که باید تمامی افراد در هر زمان و مکان بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند و به همین دلیل شعار امسال هفته سلامت پوشش همگانی سلامت و دسترسی اسان به خدمات سلامت عنوان شده است.

وی اضافه کرد: غربالگری و شناسایی بیماری ها، اندازه گیری فشار خون افراد به صورت رایگان در سطح استان، حضور دندانپزشک و پزشک در پایگاه‌های سلامت در سطح شهر و اطلاع رسانی و اموزش به افراد از جمله برنامه‌های هفته سلامت در استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داداد: در حال حاضر ۲۵ هزار سفیر سلامت دانش اموزی در دانشگاه علوم پزشکی فعال هستند که توانسته اند در ارتقا شاخص سلامت نقش موثری داشته باشند.

امضای قراردادبا بیش از ۹۵ درصد پزشکان استان مرکزیدر خصوص دفن اصولی پسماند‌های پزشکی

نظری، رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم در این نشست در خصوص دفن پسماند‌های پزشکی بخصوص در مطب‌ها گفت: در حال حاضر با بیش از ۹۵ درصد پزشکان در خصوص دفن اصولی پسماند‌های پزشکی قرارداد بسته شده است، زیرا این پسماند‌ها عفونی هستند و نیاز به رعایت اصول ایمنی در دفن دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.