رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۳۹ پایگاه شهری و جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروز با هدف امدادرسانی به مسافران استان مرکزی فعال هستند.

آمادگی ۳۹پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای مرکزی برای امداد نوروزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ پریا بهرامی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی روز سه شنبه در نشست خبری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: کمیته بهداشت سلامت و محیط زیست یکی از ۱۰ کمیته‌ی زیرمجموعه ستاد خدمات سفر استانداری مرکزی است، که مسؤولیت آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

بهرامی افزود: فعالیت طرح ستاد نوروزی از ۲۵ ماه جاری آغاز شده و تا هفدهم فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال افزایش سفرهای زمینی به دلیل مشکلات اقتصاد، در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی تمهیدات لازم در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی، بیان داشت: بر همین اساس ناوگان آمبولانس در ۳۹ پایگاه شهری و جاده‌ای استان مرکزی با هدف امدادرسانی به مصدومان مستقر هستند. بالگرد اورژانس هوایی نیز در این ایام به صورت آماده باش است.

وی ادامه داد: همچنین ناوگان آمبولانس هم برای اطمینان خاطر و ایجاد آرامش در اذهان عمومی و مسافرانی که از جاده‌های استان مرکزی عبور می‌کنند، در این ایام از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۵ عصر تا ۸ شب در حاشیه جاده‌های استان مرکزی با آلارمروشن و علائم اخباری ویژه در خدمت مسافران هستند. تا بتوان امدادرسانی ویژه ای انجام داد.

بهرامی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: در ایام نوروز سال ۹۷ در اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی در بازه زمانی که طرح سلامت نوروزی اجرا شد، ۳۵۶۸ مورد مأموریت از طریق اورژانس پیش بیمارستانی انجام گردید که در این مأموریت‌ها، ۳۵۹۲ مصدوم امدادرسانی شدند.

وی افزود: از این مأموریت‌ها ۲۲۱۸ موردش منجر به اعزام به بیمارستان شد و برخی از مصدومین هم به صورت سرپایی در محل درمان شدند. همچنین تیم‌های تخصصی بازرسی و تیم‌های غذا و دارو نیز به طور جداگانه انجام وظیفه کردند.

انتهای خبر/ی

آغاز طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفند ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.