به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، درباره رتبهبندی معلمان و در پاسخ به این پرسش که " آیا در پیشنویس این طرح به موضوع تماموقت شدن معلمان تاکید شده است" اظهار کرد: آنچه به عنوان لایحه رتبهبندی تدوین شده است به کلیات آن اشاره میکند، هرچند رتبهبندی جزئیات زیادی دارد، اما نمیتوانیم تمام آن را در قانون لحاظ کنیم و اگر این کار انجام میشد برخی جزئیات رتبهبندی از قلم میافتاد و بعداً در اجرا دچار مشکل میشدیم؛ برای کلیات رتبهبندی تحت عنوان قانون رتبه بندی از مجلس مجوز میگیریم و بعداً به آییننامه اجرایی از عوامل امتیاز آور تبدیل میشود و آنچه که محور پرسش شماست در کلیات رتبهبندی نیست.
چهار طبقه در طرح رتبهبندی معلمان
وی افزود: کلیات رتبهبندی شامل طبقات حرفهای و رتبهای فرهنگیان است که ۴ رتبه را مشخص کرده است، رتبه نخست برای همه اجرا میشود، در رتبه دوم افراد بر اساس عوامل عملکردی، گواهینامهها و مستندات ارزیابی میشوند، رتبه سوم و چهارم نیز اکتسابی است و اینگونه نیست که همه افراد را در این رتبهها قرار دهیم و باید حتماً از آخرین رتبهای که فرد میگیرد یک دوره زمانی گذشته باشد و شرایط و امتیازاتی را کسب کند تا به رتبه سوم و چهارم دست یابد.
عوامل مادی و انگیزشی خوب در طبقات سوم و چهارم
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: هر فردی که به رتبههای سوم و چهارم دست یابد از عوامل انگیزش مادی و معنوی خوبی برخوردار خواهد شد امیدواریم هر چه زودتر رتبهبندی در دولت تصویب و به مجلس ارسال شود و هر چه مجلس به لحاظ شرایط و زمان اجرا مصوب کند دولت ملزم به اجرای آن است.
اللهیار ترکمن ادامه داد: تقریباً کار بررسی رتبهبندی در دولت تمام و ابهامات موجود برطرف شده است، با توجه به عزم مجلس امیدواریم در کوتاهمدت برای اجرا تصویب شود.
وی تاکید کرد: شرایط کار معلمان و تعیین ساعات کار آنها اصلاً در رتبهبندی مطرح نیست؛ این مسائل در طرح طبقهبندی مشاغل تعیین میشود که آن را تغییر ندادهایم و اینکه رتبهبندی را به ۳۰ ساعته شدن معلمان نسبت دهیم به شدت تکذیب میشود و آموزش و پرورش هیچ برنامهای در این باره ندارد.
سید محمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش نیز در آخرین اظهارنظر خود درباره رتبهبندی معلمان گفته است: طرح رتبهبندی مسیر اداری خودش را طی کرده است و در کمیسیونهای دولت مطرح و تصویب شد و سپس به صحن رسید.
وی ادامه داد: در صحن دولت این طرح طی دو جلسه بررسی شده بود و به جلسه بعد موکول، اما متاسفانه با برخی اولویتهای دیگر مواجه شد و برای جلسه دولت این اولویتها بسیار مهم بود که از جمله این اولویتها میتوان به موضوع بودجه و تغییر ساختار آن اشاره کرد و بعد از آن هم متاسفانه سیل و مسائل حول آن اتفاق افتاد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا معلمان از مهر ۹۸ میتوانند امیدوار به اجرای طرح باشند یا خیر» تاکید کرد: نسبت به اجرایی کردن این طرح طی امسال بسیار امیدوار هستیم یعنی امسال به عنوان سال اجرای مرحله نخست رتبه بندی خواهد بود و به لطف خداوند این کار اتفاق میافتد.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/