معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت:مسئولان فرهنگی باید در زمینه ارتقای دانش حقوقی افراد جامعه تلاش کنند.

نداشتن دانش حقوقی روزانه پای زیادی از مردم را به دادگاه‌ها باز می‌کندبه خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس اسدی معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با هشدار به اینکه جهل به قانون و پایین بودن آگاهی‌های حقوقی پای عده زیادی از شهروندان را به دادگاه‌ها باز می‌کند، گفت:مسئولان فرهنگی باید در زمینه ارتقای دانش حقوقی افراد جامعه تلاش کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین عباس اسدی در هفتمین گردهمایی کارشناسان و مسئولان روابط عمومی و فرهنگی‌های حوزه‌های قضائی سراسر استان کرمان که در محل هتل فرهنگیان زرند برگزار گردید گفت:روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

این مقام قضائی افزود:معاونت فرهنگی دادگستری استان کرمان در دو حوزه فرهنگ درون سازمانی و فرهنگ عمومی جامعه اقدامات ارزشمندی طی سال‌های گذشته انجام داده است.

وی گفت:در حوزه فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی دادگستری استان کرمان تلاش می‌کند تا جامعه با فرهنگ حقوقی آشنا شود.

حجت الاسلام اسدی افزود:مسئولان فرهنگی حوزه‌های قضائی بایستی با هماهنگی رئیس دادگستری و دادستان نسبت به برگزاری نشست‌هایی مشترک با مردم در قالب پرسش و پاسخ مباحث حقوقی وقضائی با حضور قضات مجرب برنامه ریزی نمایند.

وی گفت:روزانه شاهد هستیم حجم زیادی از مراجعان به دستگاه قضائی به واسطه نداشتن دانش حقوقی لازم دچار مشکلات عدیده‌ای شده اند و به طور مثال شهروندان بایستی در بحث انعقاد قرار داد‌ها توجه بیشتری داشته باشند و بند به بند مفاد قرار داد‌ها را مطالعه کنند تاخدای نکرده دچار مشکلات حقوقی نشوند.

اسدی با اشاره به اینکه حفظ کرامت و حرمت مراجعان به سیستم قضائی مورد تاکید است، بیان داشت:در بخش فرهنگ درون سازمانی کار‌های مختلفی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی اخلاق حرفه‌ای و دینی و سازمانی را برای کارکنان شاغل در دستگاه قضائی استان داشته ایم.


انتهای پیام/س

تلاش مسئولان فرهنگی در زمینه ارتقای دانش حقوقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار