با حضور دادستان عمومی و انقلاب بردسیر وجمعی از مسئولان و اهالی منطقه، اختلاف ملکی ۱۳ ساله بین اهالی روستا‌های صاحب آباد و زارچوئیه و میرشادی بخش گلزار بردسیر امروز حل و فصل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد امین نخعی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر گفت: با ورود دستگاه قضایی به موضوع و حضور در محل مورد تنازع که در ۹۰ کیلومتری شهرستان بردسیر در دامنه کوه هزار قرار دارد و دعوت از طرفین و مسئولین ذی مدخل درموضوع و مذاکره چند ساعته با اهالی و نمایندگان روستا‌های صاحب آباد، زارچوئیه و میرشادی با ایجاد صلح و سازش در بین اهالی روستا‌های یاد شده، به اختلاف چندین و چند ساله اهالی این روستا‌ها خاتمه داده شد.

وی افزود: اهالی روستا‌های یاد شده بیش از ۱۳ سال در خصوص اراضی و زمین‌های کشاورزی، آبراه‌ها و مالکیت قنوات و نحوه انتقال آب به مزارع و حق آبه متعلقه خود از رودخانه میرشادی اختلاف شدیدی داشته که چندین فقره پرونده‌ی حقوقی و کیفری در شعب دادگاه و دادسرا وحتی تعدادی از این پرونده‌ها در دیوان عالی کشور مفتوح و در حال رسیدگی بود که با انجام مذاکرات انجام شده با آنان، طرفین به صلح و سازش رسیدند.

نخعی گفت: پس از تنظیم صورتجلسه و امضاء طرفین، نمایندگان و اهالی روستا‌های فوق و مسئولین محلی مقرر گردید با اعلام گذشت و انصراف طرفین، کلیه پرونده‌های مفتوح در محاکم قضایی در خصوص موضوع مختومه گردد.

 ورود دادستانی به اختلافات مشابه از طریق حضور در محل و معاینه محل با حضور طرفین تاثیرات به سزایی در پایان بخشیدن به اختلافات فی مابین اصحاب دعوا دارد که در موارد مشابه نیز اقدامات لازم انجام شده و در ادامه نیز در دستور کار دادستانی است.
انتهای پیام/ی

ورود دادستانی به اختلافات ملکی و صلح و سازش

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار