کربلایی ابراهیمی گفت:شبکه فاضلاب شهر قم همانند دیگر شهر‌های کشور صرفاً برای جمع‌آوری فاضلاب خانگی طراحی شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمد کربلایی ابراهیمی مدیرروابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به پس زدگی فاضلاب در برخی از مناطق شهر در بارندگی‌های اخیر گفت: شبکه فاضلاب شهر قم همانند دیگر شهر‌های کشور صرفاً برای جمع‌آوری فاضلاب خانگی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب شهر قم مطابق با استاندارد‌های کشوری اجرا شده و بهره‌برداری از آن در طول سال بدون هیچ مشکل خاصی انجام می‌شود،یادآورشد: متأسفانه در هنگام بارندگی به ویژه زمانی که بارش با شدت زیاد و در مدت زمان کوتاه و به صورت رگبار اتفاق می‌افتد پس زدگی فاضلاب در بعضی مناطق مسکونی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به تذکرات فراوان و مراقبت‌های زیاد برای جلوگیری از هدایت آب‌های سطحی به منهول‌های فاضلاب بیان کرد: متأسفانه در بارندگی‌های اخیر مجدداً این کار تکرار شده و موجب پس زدگی فاضلاب در برخی از نقاط شهر شد.

مدیرروابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه این مشکل در مناطقی مانند شهرک قدس و صفاشهر رخ می‌دهد،عنوان کرد: علت اصلی آن هدایت آب‌های سطحی به منهول‌های فاضلاب در حوزه زیرپوشش شبکه فاضلاب هنگام بارندگی به منظور کاهش آب گرفتگی معابر است.

کربلایی بر لزوم تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تاکید کرد وافزود: ضعف شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر قم در هنگام بارندگی‌های شدید مشهود است که موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شود.

وی انتقال آب باران ساختمان‌ها به شبکه فاضلاب توسط مردم را از دیگر دلایل پس زدگی فاضلاب در هنگام بارندگی‌ها ذکر کرد و گفت: با وجود اینکه دستورالعمل نصب انشعابات فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان قم و مبحث ۱۶ نظام مهندسی ساختمان مشترک را ملزم به جداسازی آب باران از شبکه فاضلاب و حفر چاه جذبی برای آب باران ساختمان می‌کند، اما همچنان آب باران ساختمان‌ها به شبکه فاضلاب هدایت می‌شود که در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

ضعف شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار