نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: برای ترویج گفتمان مهدویت در جامعه و در بین نسل جوان تلاش شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد شامگاه چهارشنبه ۲۸ فروردین ۹۸ در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جاری، با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و حضرت ولی عصر (عج) گفت: حقیقت نیمه شعبان همان حقیقت عبودیت و انسان سازی و محتوای این روز، محتوا و گفتمان مهدویت است.

وی، دلیل غیبت، گفتمان انتظار، پایان این انتظار و نورانیت حاصل از آن را جزو مهم‌ترین زوایای نیمه شعبان بیان کرد.

نکونام افزود: بایستی حقیقت و محتوای مهدویت در قالب یک گفتمان، در سطح جامعه و بویژه در بین جوانان ترویج شود و مورد توجه قرار گیرد و اعضای شورای فرهنگ عمومی باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به وقوع سیل در بیشتر نقاط کشور ادامه داد: بایستی نیاز‌های سیل زدگان شناسایی و به صورت سازمان یافته و با همکاری و اطلاع رسانی رسانه‌های گروهی برای رفع آن تلاش کرد.

نکونام یادآور شد: دستور رئیس جمهوری در رابطه با تحقیق و بررسی علمی سیل اخیر در کشور اقدامی مناسب است که باید به خوبی پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری هم گفت: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» فرصتی مطلوب برای توسعه کشور و تحقق آن نیازمند عزم همگانی است.

جعفر مردانی افزود: خرید کالا‌های ایرانی به رونق تولید کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا در معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی، کاری بیهوده و مضحک بود که از سوی مردم به شدت محکوم و توطئه‌های ناشی از آن خنثی شد.

مردانی همچنین گفت: در بارش‌های اخیر، ۲۵ استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری دچار سیل شدند که خوشبختانه با اقدام به موقع شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، تلفات جانی به صفر رسید و خسارت‌های احتمالی بیشتر کنترل گردید.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز با تبریک ۱۱ شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع)، روز جوان و آغاز برنامه‌های هفته جوان گفت: در این هفته، ۱۵۰ برنامه در استان اجرایی می‌شود.

حمید کریمی افزود: ورزشکاران چهارمحال و بختیاری افزون بر دو میلیارد ریال برای کمک به سیل زدگان کشور اهدا کردند که یک میلیارد و ۱۰ میلیون ریال آن به صورت نقدی در جشن گلریزان ورزش‌های باستانی و پهلوانی جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: مابقی هم شامل ۵۷۰ میلیون ریال کمک نقدی و ۴۷۰ میلیون ریال کمک غیر نقدی از سوی ۵۰ هیئت ورزشی استان بود.

به گفته کریمی؛ چهارمحال و بختیاری همچنین گروه‌هایی از تیم‌های کوهنوردی، قایقرانی و اتومبیل‌رانی برای خدمت‎رسانی به مناطق سیل‎زده لرستان و خوزستان اعزام کرد.

انتهای پیام/ش

نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار