نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: تقویت کمی و کیفی ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه ضروری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در هشتمین نشست سال جاری شورای فرهنگ عمومی استان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری در شهرکرد، با اشاره به جایگاه دانشگاه در جامعه، بر ضرورت تقویت کمی و کیفی ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه تأکید کرد.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید برای ارتقا و رشد شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی و رفع مشکلات در همه عرصه‌های جامعه تلاش کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان فعالیت یک‎هزار و ٤٠٠ هیئت مذهبی و یک‎هزار مداح در این استان افزود: هیئات و تشکل‌های مذهبی باید دلگرم، بانشاط و فعال باشند.

نکونام با تأکید بر اصلاح و اجرای شیوه‎نامه هیئات و تشکل‌های مذهبی اضافه کرد: این هیئات باید چارچوب‌هایی را برای مصون ماندن از انحرافات و بدعت‌های نامطلوب در عزاداری‌ها و برنامه‌ها رعایت کنند.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری هم گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو شورای فرهنگ عمومی استان موظف به همکاری با متولیان امر در طرح‌های ارتقای شاخص‌های فرهنگی جامعه هستند.

علیرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری هم گفت: طرح شبکه ملی جامعه و دانشگاه، از دو سال گذشته و با هدف تقویت ارتباط موجود اجرایی شده است.

وی افزود: بر اساس دستور مقام معظم رهبری، دانشگاه‌ها باید نسبت به مسائل پیرامون خود و جامعه حساسیت داشته باشند و به برقراری تعادل در جامعه کمک کنند.

غفاری با تأکید بر ضرورت تقویت ارتباط بین مسئولان دانشگاهی و مدیران دستگاه‌های اجرایی، محققان و نخبگان، یادآور شد: اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، مشاوران علمی دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و رؤسای دانشگاه‌های مادر عضو این طرح هستند.

انتهای پیام/ش

نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور معاون وزیر علوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار