معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها باید به دنبال محوری کردن طرح‌های تحقیقاتی باشند.

تحصیل چهار میلیون و ۷۳ هزار و ۷۲۷ دانشجو در کشوربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در شهرکرد تأکید کرد: محوری کردن طرح‌های دانشگاهی و تحقیقاتی به منظور بهره مندی جامعه از نتایج آن، باید رسالت اصلی دانشگاه‌ها باشد.

وی افزود: آموزش‌ها و پژوهش‌ها باید مشکلات را مورد هدف قرار دهند و تغییراتی را برای رفع مسائل اجتماعی به وجود آورند.

غفاری با بیان راه‌اندازی شبکه جامعه و دانشگاه با هدف کاربردی کردن آموزش‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی، اضافه کرد: امروزه در دنیای شبکه‌ها زندگی می‌کنیم و هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند به صورت مجزا به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: ارتقای زندگی مردم نیازمند تلاش در همه عرصه‌های علم و دانش است و دانشگاهیان و نخبگان علمی، رسالت سنگینی در این مسیر بر عهده دارند.

غفاری با بیان تحصیل چهار میلیون و ۷۳ هزار و ۷۲۷ دانشجو در کشور، افزود: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۱۸۱ دانشجو در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند که دستاورد‌های پژوهشی بسیاری را عاید کشور و انقلاب کرده‌اند.

آیین اختتامیه جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری، امروز چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷ در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ن

اختتامیه جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.